Tescoma letos čeká další růst tržeb přes 1,4 miliardy korun

Zlínské společnosti Tescoma, která patří k předním evropským výrobcům kuchyňských potřeb a potřeb pro domácnost, rostou tržby. Loni činily 1,35 miliardy korun, předloni 1,32 miliardy korun. Letos firma očekává tržby 1,4 miliardy korun, vyplývá z materiálů, které dnes firma zveřejnila u příležitosti návštěvy prezidenta Miloše Zemana.

Tescomě loni nejvíce rostl export zboží do zemí Evropské unie, meziročně se zvýšil o 12,9 procenta. Nárůst vykompenzoval snížení tržeb na ruském trhu. Export se na prodeji firmy podílel 52 procenty. Tescoma vyváží do Itálie, Slovenska, Ruska, Polska, Španělska, Portugalska, Německa i Číny.

Tescoma nyní zaměstnává 274 lidí, řekla dnes ČTK zástupkyně firmy Jana Hofmanová. Loni měl podnik 266 zaměstnanců. Průměrná mzda loni činila přes 34.000 korun.

Firma má vlastní síť prodejen, nyní má 99 prodejních center, chystá se otevření stého centra, bude v centru Zlína. Prodejní síť dnes ocenil i Zeman, podle jehož názoru se tak firma nemůže nechat vydírat od obchodních řetězců. „Nemám rád obchodní řetězce, jejich zisková marže je nepřiměřená. Nechal jsem si udělat analýzy a třeba u rohlíků je zisková marže 60 procent, no kdo to má, 60 procent zisku,“ uvedl Zeman.

Prezident na setkání se zaměstnanci uvedl, že pánvičku firmy využívá, dělá si na ní vajíčka. Při prohlídce jej zaujaly i 3D tiskárny. Tescoma má od roku 2001 vlastní designové centrum. Firma získala řadu ocenění za design, jen letos jich bylo 17. „Pro rok příští už získala dalších šest German Design Award 2017. V celkovém součtu tak Tescoma za pět let získala za své originální produkty 37 světových designových cen a jednu národní, Národní cenu kvality ČR,“ píše se v tiskové zprávě. Ocenění German Design Award 2017 dostaly například pánve s odnímatelnou rukojetí, nože vyrobené z oceli, provzdušňovač vína, mlýnek na kávu, džbán a dózy na svačinu.

„V tuto chvíli má osmičlenný tým designérů rozpracovaných asi 30 nových výrobků, každý měsíc uvádíme na trh kolem 25 až 30 novinek,“ řekl dnes ČTK hlavní designér Tescomy Ladislav Škoda. Nový produkt podle něj vzniká asi rok. Firma nyní například rozšiřuje řadu výrobků na přípravu domácích potravin.

Trendy v kuchyňských potřebách jsou podle Škody různorodé, lidé se věnují klasickému pečení, zajímá je také domácí výroba sýru, másla či jogurtů. Klienti si zvykli na nové materiály, stále více se například uplatňuje silikon či keramické povrchy pánví nebo keramické nože.

Newsletter