Tištěná verze listu The Wall Street Journal bude mít novou podobu

Tištěná verze listu The Wall Street Journal (WSJ) bude mít novou podobu. Vydavatel, kterým je společnost Dow Jones & Co, plánuje sloučit několik sekcí a omezit počet oblastí, které noviny v tištěné verzi pokrývají. Ke změnám vydavatele nutí pokles zájmu o tištěnou reklamu. V nové podobě noviny poprvé vyjdou 14. listopadu, uvedla agentura AP.

„Všechny noviny čelí strukturálním problémům a my musíme vytvořit novou tištěnou edici, která bude schopna v dohledné době stát na pevných finančních základech, zatímco naše digitální horizonty se dál rozšiřují,“ uvedl šéfredaktor Gerard Baker.

Nová verze novin bude mít méně stránek a méně prostoru pro umění, kulturu a zprávy z New Yorku. Kvůli snížení nákladů noviny připojí sekci byznys a technologie k sekci peníze a investování. Zprávy o životním stylu, umění, sportu a kultury budou začleněny do části nazvané život a umění. Počet zpráv z New Yorku bude nižší.

„Chci zdůraznit, že tyto změny a jejich dopady na redakci jsou nutné nejen proto, že se musíme přizpůsobit měnícím se podmínkám v tištěné reklamě, ale protože z průzkumu mezi veřejností víme, že čtenáři chtějí stravitelnější noviny,“ poznamenal Baker v oběžníku, kterým změny oznamoval zaměstnancům.

Pokles zájmu o tištěnou reklamu dopadá i na další noviny. Například mediální společnost The New York Times ve středu oznámila, že jí příjmy z reklamy prudce klesly, zvláště u tištěných médií.

List The Wall Street Journal vydává společnost Dow Jones & Company, která je divizí mediální skupiny News Corporation. Podle objemu nákladu je WSJ největším listem v USA. Vychází šestkrát týdně a má rovněž asijskou a evropskou verzi.

Newsletter