Top Ten nejvíce neprávem přehlížených vozů roku 2017

Přestože nákup automobilu znamená pro většinu lidí větší investici z rodinného rozpočtu, mnohdy se při výběru nerozhodují pouze na základě reálných potřeb, ale nechávají se unášet emocemi. Pozitivní očekávání spojená s určitou značkou nebo modelem pak při výběru vozu často převáží nad střízlivým vyhodnocením jeho nejdůležitějších užitných vlastností. Společnost AAA AUTO, která jako největší prodejce ojetých automobilů pravidelně monitoruje český trh, sestavila opět po roce žebříček nejvíce neprávem přehlížených vozů letošního roku.

„Popularita nebo naopak nepopularita některých modelů často nemá opodstatnění a některé modely automobilů jsou opomíjeny neoprávněně, přestože svými vlastnostmi často předčí své známější sourozence, a to i přesto, že jsou navíc ještě levnější,“ potvrzuje generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Takovým příkladem jsou například Citroen C-Crosser a Peugeot 4007. Francouzské vozy odvozené od Mitsubishi Outlander nikdy nedosáhly stejné popularity jako původní model japonského výrobce. Přitom paradoxně, zatímco výroba Outlanderů byla od roku 2008 přesunuta do Holandska do továrny NedCar, Peugeoty s Citroeny do Evropy zdlouhavě putovaly z japonské továrny Mitsubishi. Hlavním důvodem prodejního neúspěchu byla cenová politika a malá nabídka variant. Peugeot a Citroen byly vždy 4×4 a kromě málo žádaného benzínového motoru 2.4 byly k dispozici pouze s motorem 2.2 HDI (115 kW). Mitsubishi bylo k dispozici se dvěma benzínovými jednotkami a třemi diesely (jedním od VW, jedním od Peugeotu/Citroenu a jedním vlastním), a také ve verzích s pohonem pouze jedné nápravy. Zatímco jako nové vozy bývaly Mitsubishi levnější, dnes se karta obrací a Citroen nebo Peugeot seženete levněji než stejně vybavené a ojeté Mitsubishi.

Do této skupiny patří i Fiat Croma. Fiat je v posledních několika desetiletích úspěšný zejména mezi malými vozy, zatímco ty velké prodejní rekordy netrhají. Croma je trochu zvláštní kříženec kombi velikosti Passatu s MPV, ale v interiéru nabízí velmi kvalitní materiály čalounění jako velur, kůži nebo alkantaru a zajímavé barevné kombinace (např. světle béžový interiér v kombinaci s hnědočervenými detaily a doplňky). Je znát, že původně byla Croma vyvíjena pro luxusní značku Lancia. Diesely od Fiatu patří mezi ty méně problémové a jiné takto velké auto za tak málo peněz jen těžko seženete.

Podobný osud potkal i Chevrolet Lacetti, tedy často opomíjený levný vůz velikosti Golfu nebo Astry. Nemá tak propracovaný interiér jako oba zmíněné evropské vozy, ale nabízí jednoduchou techniku, solidní spolehlivost a výhodnou cenu. Nevýhodou je, že značka Chervolet už na evropském trhu nepůsobí, ale náhradních dílů je k dispozici dostatek, protože model Lacetti se pro některé východoevropské a asijské trhy vyrábí jako Ravon Gentra dodnes.

Newsletter