Třetina Čechů nikdy nezměnila operátora, šestina třikrát a více

Češi jsou loajální ke svému mobilnímu operátorovi. Nikdy ho nezměnilo přes 34 procent z nich. Naopak tři a vícekrát poskytovatele mobilních služeb vystřídalo 16 procent. Vyplývá to z průzkumu portálu Ušetřeno.cz.

„Nejčastější motivací ke změně operátora byla jednoznačně levnější nabídka u konkurence. Tu jako hlavní důvod odchodu k jinému operátorovi uvedla celá polovina dotázaných,“ uvedl Jiří Tutsch z Ušetřeno.cz. Dalšími důvody pak byl odchod kvůli lepším smluvním podmínkám u konkurence (16 procent) a celková nespokojenost s jednáním původního operátora (16 procent).

Přibližně desetina dotázaných také měnilo operátora kvůli možnosti přejít na zvýhodněný rodinný, partnerský či sdílený tarif. Zbývajících osm procent mělo důvody jiné jako například problémy se signálem či pokrytím u předchozího operátora, odchod do důchodu nebo změna zaměstnání.

Téměř dvě třetiny všech dotázaných uvedly, že jsou se svým stávajícím operátorem i tarifem více méně spokojení. Vyloženě nespokojených je pouze 11 procent a jako spíše nespokojené se označila necelá čtvrtina respondentů.

Z průzkumu také vyplynulo, že svůj první mobilní telefon si lidé nejčastěji pořizovali v době před deseti až 20 lety. Tehdy si svůj první mobil koupilo 60 procent dotázaných. Jen 26 procent uvedlo, že si první mobil pořídili před 20 a více lety. Patřili tedy mezi české mobilní průkopníky, protože první mobilní operátor EuroTel na tehdy ještě československý trh vstoupil až v roce 1991, tedy před 25 lety.

EuroTel jako svého úplně prvního operátora ho uvedlo 38 procent respondentů. Jako druhý na český trh vstoupil operátor Pegas, u kterého začínalo 24 procent dotázaných. Operátor Oskar byl startovacím pro desetinu respondentů. Zbylých 26 procent uvedlo, že začínali již u přejmenovaných operátorů, tedy u O2, T-Mobilu nebo Vodafonu.

V Česku je celkem více než 14 milionů aktivních mobilních čísel.

Newsletter