Třetina kandidátů nezíská práci kvůli svému chování na sociálních sítích

Zatímco počet volných pracovních míst meziročně v prvním pololetí letošního roku stoupl o čtvrtinu, počet kandidátů reagujících na inzerát o pětinu klesl. Vyplývá to z výsledků šetření, které dnes zveřejnila personální agentura Grafton Recruitment. Personalisté tak musí častěji vyhledávat kandidáty pro volné pracovní pozice na sociálních sítích. Třetina kandidátů ale práci nezíská kvůli nesprávným informacím uvedeným v profilech nebo sdílení nevhodného obsahu.

„Z tohoto čísla je patrné, jak moc je důležité si dát s profilem na sociálních sítích práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace,“ řekla Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment. V praxi to prý znamená, že by lidé měli na svých profilech uvádět jen pravdivé informace a sdílet a publikovat jen vhodný a korektní obsah. „Například fotky z večírků nebo jiných aktivit, o kterých by kandidáti před svým zaměstnavatelem raději pomlčeli, by měly být zpřístupněny jen přátelům, nikoliv publikované veřejně,“ dodala Součková.

Z pohledu personalistů i uchazečů o zaměstnání je nejpopulárnější sítí LinkedIn. „Nejčastěji se na této síti rekrutují lidé z informačních technologií a služeb, softwarového inženýrství a finančních služeb,“ řekla Součková. Celkový počet uživatelů této sítě je 380 milionů, přičemž Čechů je na LinkedIn přes 650 tisíc.

Facebook je personalisty rovněž aktivně využíván při vyhledávání vhodných uchazečů o práci. Podle aplikace Facebook Audience Insight je na Facebooku v ČR až 4,5 milionu stálých uživatelů, z pohledu profese mají na Facebooku velké zastoupení IT profesionálové a technici. Těch na trhu práce prý chybí nejvíce, tudíž jde o velkou skupinu lidí, mezi kterými mohou personalisté hledat.

Newsletter