Americké výnosy klesají rychleji než evropské. Dolar v lehké ztrátě nad 1,0650 za euro. Z měna regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se obchoduje nad 25,25 za euro.

Tři tipy od Recruitis: Jak si pomoct, když na trhu chybí kandidáti

Jak si pomoct, když na trhu chybí kandidáti? Přináší je projekt Recruitis, u kterého si můžete koupit podíl a svézt se na budoucím exitu:

  1. Vytvořte si kvalitní kariérní web

Na něm přidejte co nejvíc fotek a videí, které autenticky vystihují život u Vás. Popište hodnoty, na kterých je Vaše společnost postavená a výpovědi lidí, kteří popíšou, co pro ně ty hodnoty znamenají. Inspiraci najdete zde

  1. Rozjeďte referral program, který podpoří celou firemní kulturu

Nedávejte zaměsntnacům peníze, že Vám doporučí zamětnance, snažte se ocenit i například samotné CVčko, které se k vám dostane skrze doporučení Vašeho zaměstnance. Pár tipů na odměny:

  1. Za každé CVčko, které přijde skrze doporučení, jako firma přispějeme 100 Kč na vybranou charitu, pomoc
  2. Za každého kandidáta, kterého si do týmu najdete, získáte budget 5K na bowlling a pivo, kde oslavíte příchod nového kolegy (plní i roli onboardingu / preboardingu)
  3. Za každého doporučeného kandidáta, kterého si pozveme na pohovor dostanete den volna (jednotlivec)
  4. Když si najdete nového kolegu, tak Vám kopíme do kanceláře, to co tak chcete …….

Je asi jasné, že některé body jsou více či méně uchopitelné v konkrétní firmě, ale berte to jako směr, kterým se v odměnách za referral program vydat.

Více o referral programu zde:

  1. Začněte se zaměřovat na vztah s kandidátem – candidate experience

Kolik Vám projde kandidátů náborem za rok, tolik máte za rok chodících lidí po trhu aktivně mluvící o zkušenosti s Vší značkou zaměstnavatele. Je jedno, že jste je nepřijali, Vaše jméno zaměstnavatele nemusí utrpět, stačí se jen umět slušně (transparentně, rychle, správnou formou) s kandidátem po celou dobu výběrového řízení.

Jako tip může být nějaká drobnost, kterou si kandidát z pohovoru odnese, jako poděkování za jeho čas. U retailových firem to může být zvýhodněný poukaz na nákup nebo produkt samotný. Právě u retailových firem je klíčové si uvědomit, že jejich kandidáti jsou velmi často i jejich zákazníci. Čehož se dá výborně využít, ale také se to vše může pokazit.

Tipy vychází z toho, že u Vás ve firmě je většina lidí spokojena a fungují Vám mezilidské vztahy. Pokud ne, tak Vám jsou tipky k ničemu.

Newsletter