Tržby Alibaby se ve čtvrtletí zvýšily o 55 procent

Největšímu čínskému internetovému prodejci Alibaba Group Holding vzrostly ve druhém fiskálním čtvrtletí tržby o 55 procent na 34,3 miliardy jüanů (123,6 miliardy Kč). Hospodaření podpořily hlavní aktivity, tedy prodej přes internet, ale také nové aktivity v oblasti cloudových služeb. Čistý zisk se za tři měsíce do konce září prudce snížil o 69 procent na 7,08 miliardy jüanů, avšak důvodem byly mimořádné položky způsobené vývojem směnného kurzu jüanů. Očištěný zisk i zisk na akcii rostly.

Údaje překonaly odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří čekali tržby 33,9 miliardy jüanů. Očištěný zisk na akcii stoupl o 46 procent na 5,26 jüanu a rovněž překonal odhady. Hrubý objem obchodů se zvýšil o 24,4 procenta na 837 miliard jüanů. Tento ukazatel měří hodnotu obchodních transakcí uskutečněných prostřednictvím firemních platforem ostatními prodejci.

„Kromě silného výkonu našeho hlavního obchodního podnikání nás těší pokračující rapidní růst našeho podnikání v oblasti cloudových služeb,“ uvedl generální ředitel firmy Daniel Zhang. „Vidíme také obrovský potenciál v naší nově integrované divizi digitálních médií a zábavy.“

Příjmy cloudové divize stouply o 130 procent na 1,5 miliardy jüanů. Příjmy hlavní obchodní divize se zvýšily o 41 procent na 28,5 miliardy jüanů.

Alibaba vyrovnává zpomalování růstu výnosů z internetového prodeje na domácím trhu expanzí do dalších sektorů a do zahraničí. V poslední době se pouští zejména na pole médií a filmového průmyslu. Investuje i do cloudových služeb a samořízených automobilů.

Newsletter