Tržby klenotnictví Tiffany kvůli silnému dolaru prudce klesly

Tržby renomovaného amerického klenotnictví Tiffany se v prvním finančním čtvrtletí snížily o 7,4 procenta na 891 milionů dolarů (21,6 miliardy Kč). Zaznamenaly tak nejvýraznější propad od vrcholu světové finanční krize v roce 2009. Firma se potýká s negativními dopady silného kurzu dolaru. Ten odrazuje zahraniční turisty od nákupů v USA a současně snižuje hodnotu zahraničních příjmů podniku.

Čistý zisk firmy se ve čtvrtletí snížil o téměř 17 procent na 87,5 milionu dolarů (2,1 miliardy Kč). Firma počítá s podobným poklesem zisku i v nynějším čtvrtletí. Cena akcií podniku se po zveřejnění hospodářských výsledků propadla až o tři procenta. První finanční čtvrtletí skončilo 30. dubna.

Na americkém kontinentu se čtvrtletní tržby Tiffany v obchodech otevřených déle než rok propadly o deset procent. Firma se potýká i se slabšími výdaji zahraničních turistů v Evropě a v Asii.

Společnost Tiffany vznikla v roce 1837, kdy otevřela svůj první obchod na Manhattanu. Kromě drahých šperků prodává i parfémy, hodinky či sluneční brýle balené do proslulých tyrkysově modrých krabiček. V roce 2012 otevřela obchod v Praze, který se stal první firemní prodejnou ve střední a východní Evropě.

Newsletter