Tyčinka Toblerone se v Británii zmenšila, lidé se zlobí

Britští milovníci ikonické tyčinky Toblerone svou oblíbenou čokoládu nepoznávají. Výrobce totiž radikálně změnil její tvar a snížil hmotnost, aby ji nemusel zdražit. Opatření, které se zatím týká jen Británie, se stalo široce diskutovaným tématem na sociálních sítích. Výrobce ale odmítá, že k tomuto kroku přistoupil kvůli citelnému oslabení kurzu libry v důsledku takzvaného brexitu.

„Proč ji prostě jen nedělají menší?“ ptají se někteří příznivci této značky. „To je snad to nejhloupější obchodní rozhodnutí, jaké kdy padlo. Styďte se,“ napsal jeden ze zákazníků na sociální síti. Výrobcem Toblerone je společnost Mondelez International.

Jiní ale výrobce brání a oceňují, že se ke změně na rozdíl od jiných veřejně přiznal na facebookovém profilu produktu. Společnost Mondelez uvedla, že nechtěla oblíbenou tyčinku zdražit, aby zůstala pro zákazníky dostupná. S tím ale všichni nesouhlasí. „Není to tak, že všichni konzumují Toblerone každý den. V podstatě můžete cenu zdvojnásobit a lidi to pořád budou kupovat,“ napsal další z uživatelů sociálních médií, který své jméno uvedl jako Nicholas Barker.

Libra se od červnového referenda o vystoupení Británie z EU propadla vůči dolaru asi o 18 procent. Analytici v této souvislosti růst cen v Británii očekávají, před nedávnem už zdražování avizovala společnost Unilever, která se tak dostala do sporu s řetězcem Tesco. Vzrostly navíc i ceny surovin: cukr už je letos dražší o 45 procent, začala se zvyšovat cena mléka a relativně vysoké zůstávají i ceny kakaa, poznamenala agentura Reuters.

Newsletter