Uber v ČR? Služba bude ještě bezpečnější, flexibilnější a efektivnější

Přinášet tu nejlepší službu řidičům, to je hlavní motiv, ale i cíl změn, které k dnešnímu dni společnost Uber oficiálně startuje i v České republice. Změny zároveň udrží Prahu v pohybu, protože služba díky nim bude ještě bezpečnější, flexibilnější a efektivnější. Díky změnám se zrychlí provoz služby a zlepší se využití dopravních kapacit. Změny také umožní řidičům lépe si organizovat čas nebo si stanovit směr preferovaných jízd. Svézt se „na trase“ bude tak mnohem dostupnější a rychlejší. Aby Uber dál podpořil expanzi na českém trhu a udržel kvalitu poskytovaných služeb, otvírá v pražském Karlíně nové kontaktní centrum pro řidiče. Nové prostory zrychlí nábor nových řidičů a zkvalitní péči o ně.

„Balík změn jsme připravovali ve spolupráci s řidiči. Víme, co od nás potřebují, a tohle je první krok k tomu, abychom jejich zkušenost v aplikaci byla ještě lepší. Startující změny zároveň udrží Prahu v pohybu a služba bude díky nim ještě bezpečněji, flexibilněji a efektivněji. Právě schopnost využít lépe a účelněji čas, který řidiči tráví ve svých autech, dokáže podle našeho názoru vyřešit mnoho dopravních výzev, kterým Praha aktuálně čelí. Řidiči tak budou moci být v těch místech a v těch časech, kdy se lidé skutečně potřebují svézt,“ konstatuje Tomáš Peťovský, generální ředitel Uberu Česko a Slovensko.

Zlepšení organizace času

Za strategickou změnu můžeme označit například možnost řidičů stanovit si směr trasy, tj. zadat do aplikace místo a čas, kam a v kolik hodin se musí dopravit oni sami. Díky této novince budou řidiči dostávat nabídky jízd pouze v tom směru, který odpovídá jejich zadaným prioritám. Může se jednat například o to, kdy potřebují vyzvednout děti ze školy, navštívit lékaře nebo jet domů.

Další důležitou novinkou pro řidiče je, že aplikace je automaticky upozorní, pokud by jejich další jízda měla být delší než 45 minut. V denním plánu by to pro ně totiž mohlo znamenat, že se jim cestou přes celé město nebo kvůli složité dopravní situaci zkomplikují i další osobní nebo pracovní povinnosti. Na základě spolehlivého časového odhadu budou automobily i časová kapacita řidičů využívány účelněji.

Zjednodušení komunikace

Jedním ze zásadních vylepšení aplikace, které ocení celá komunita uživatelů Uber, je usnadnění komunikace díky chatu přímo v aplikaci (in-app). Domluvit se na přesném místě vyzvednutí nebo sdělit řidiči, že na místě jsou nenadálé dopravní komplikace a výhodnější by bylo potkat se o ulici vedle, nebylo nikdy tak snadné. A protože bezpečnost je na prvním místě, aplikace řidiči celou zprávu „přečte“ nahlas. Ten se tak plně a plynule může věnovat jízdě a nemusí vzít telefon do ruky, aby si zprávu přečetl. Písemná komunikace je navíc pro řidiče v některých případech mnohem snazší, pokud se například jedná o komunikaci v cizím jazyce.

Ještě vyšší bezpečnost

V rámci novinek, které posilují bezpečnost všech uživatelů, se pro řidiče nově otvírá možnost sdílet své jízdy v reálném čase se svými blízkými. Rodina, kamarádi nebo příbuzní tak spolehlivě uvidí stav jednotlivých jízd nebo přesnou polohu auta v průběhu dne. Rodina si tak díky tomuto bezpečnostnímu prvku může naplánovat jednoduše místo setkání. Sdílení je navíc možné kdykoli zahájit či zastavit.

Ochrana hodnocení

Jedním z klíčových charakteristik služby Uber je vzájemné hodnocení řidičů a cestujících. Proto se společnost rozhodla tento parametr kvality služeb ještě posílit a hodnocení ještě víc „objektivizovat“. Řidiči totiž například nemohou ovlivnit problémy „třetích stran“ resp. technické nebo jiné problémy s aplikací. Tento aspekt tak Uber z celkového hodnocení řidičů odstraní a díky tomu bude hodnocení ještě přesněji odrážet služby poskytované řidiči.

Efektivnější využití času

Aby byl čas řidičů využitý maximálně, nově se upravují i podmínky pro bezplatné storno jízdy. Cestující si jakoukoliv objednanou jízdu může rozmyslet a do dvou minut po potvrzení jízdy ji může zrušit a nezaplatí přitom žádný poplatek. Podle statistik vidíme, že většina zrušených jízd (přes 60 %) je už teď zrušena do dvou minut – pro cestující to tedy velká změna nebude, řidičům však ušetří spoustu času a prázdných kilometrů. Pokud se ale řidič zpozdí o pět a více minut oproti původnímu odhadovanému času příjezdu, může zájemce o svezení zrušit jízdu zcela bez poplatku. Nově také budou řidiči po příjezdu na místo vyzvednutí cestujícího bez jakýchkoliv dalších poplatků čekat 2 minuty. Většina jízd (téměř 60 %) je podle statistik společnosti už nyní zahájeno do dvou minut po příjezdu k cestujícímu. 35 % jízd je zahájeno v době od 2 do 5 minut a pouze 15 % od 5 minut dál. Nicméně, pokud budou i zbylí cestující zahajovat jízdu včas, služba se ještě zrychlí a zefektivní.

Osobní servis pro řidiče 26 hodin týdně – nové centrum pro řidiče

Aby Uber dál podpořil expanzi na českém trhu, ještě více zrychlil nábor nových řidičů a zkvalitnil péči o ně, otvírá v pražském Karlíně moderní centrum služeb pro řidiče. „Vybudováním nového centra pro řidiče pokračujeme v investicích do toho nejcennějšího, co v Uberu máme – lidského kapitálu. Otevřením nových prostor reagujeme na stále rostoucí zájem o spolupráci s Uberem v hlavním městě a chceme tak poskytnout ještě lepší, rychlejší a dostupnější servis pro nové a existující řidiče. Náš čtyřčlenný tým už nyní podporuje více než 2000 aktivních řidičů a stovky nových zájemců,“ říká Tomáš Peťovský. 

Newsletter