Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Uchazeč o dostavbu jádra v ČR se představuje veřejnosti v reklamní digitální kampani

Společnost Korea Hydro & Nuclear Power (KHNP), uchazeč o dostavbu českých jaderných elektráren, doplnila své PR aktivity o digitální kampaň. Spuštěna byla v srpnu minulého roku a poběží do února. Kampaň vznikla ve spolupráci s kreativní agenturou Isobar, social media agenturou Bistro Social a mediálními agenturami Adexpres a Carat. K oslovení širokého cílového publika byly využity sociální média, a také programaticky nakupované bannery a video.

Vizuální styl komunikačního konceptu vychází z minimalistických ilustrací typických pro region severovýchodní Asie. KHNP spolu s agenturami tento styl přenesly do klasických scenérií české krajiny a doplnily ho o situace z běžného života. Barevnost všech vizuálů je záměrně laděná do zelených tónů, které symbolizují nejen šetrnost vůči přírodě, čistotu a ekologii, ale přímo vycházejí ze základních barev společnosti KHNP.

Uživatelé se mohou z bannerů a příspěvků prokliknout na stránku www.korejskaenergie.cz, kde naleznou více informací o KHNP. Právě zde, a později také v navazující komunikaci, se objeví originální jihokorejská typografie, která pomůže při předávání informací o klíčových hodnotách KHNP.

“Při tvorbě komunikační strategie bylo nutné zvažovat slabé povědomí o značce KHNP v České republice a poměrně citlivou povahu aktivit jakou má jaderná energetika. Rozhodli jsme se proto využít pozitivního sentimentu a vnímání, který je přisuzován dosavadním činnostem jihokorejských společností v naší zemi. V první fázi kampaně jsme tedy odkazovali na ‚úspěchy druhých‘, zahrnující výši investic, počet vytvořených pracovních míst a další zajímavá fakta. Ty jsme spojovali se záměrem společnosti KHNP stát se dalším velkým investorem v ČR,” komentuje přístup ke komunikaci Tomáš Preněk, Strategy Director společnosti Isobar Czech Republic. 

Dosavadní výsledky kampaně ukazují, že mediální plánování a kreativa spolu velmi dobře fungují a většina výstupů skóruje nad úroveň benchmarku. To může být dobrá zpráva i z pohledu zájmu široké veřejnosti o značku KHNP i téma výstavby nového bloku jaderné elektrárny Dukovany.

„Na českém trhu je naše společnost přítomna už několik let. Za tu dobu jsme navázali spolupráci s několika českými firmami, spolupracujeme s Ústavem jaderného výzkumu v Řeži a zajímáme se o dění v třebíčském regionu, kde už tři roky za sebou společně se studenty korejských univerzit pořádáme dobrovolnický program. Druhým rokem také sponzorujeme hokejový tým SK Horácká Slavia Třebíč. I tak jsme ale chtěli představit naši společnost a její hodnoty širší veřejnosti. Věříme, že se kampaň povedla,” říká Harry Chang, šéf českého projektu KHNP.

Společnost KHNP představila svůj návrh na dostavbu jaderné elektrárny Dukovany v roce 2016. Navrhovaný reaktor APR1400 generace III+ o rok později získal certifikát European Utility Requirements (EUR) a zcela tak splňuje evropské požadavky na výstavbu jaderných zdrojů. V roce 2019 reaktor APR1400 obdržel certifikát od jaderného regulátora v USA Nuclear Regulatory Commission (NRC).

V současné době KHNP očekává získání provozní licence pro reaktor APR1400 od regulačního úřadu Federal Authority for Nuclear Regulation (FANR) pro jadernou elektrárnu Barakah ve Spojených arabských emirátech, která je referenčním projektem KHNP v zahraničí. Její výstavba začala v roce 2012 a technické práce byly dokončeny v březnu 2018. Elektrárna již obdržela licenci na výrobu elektřiny a před samotným zahájením ještě musí získat provozní licenci. FANR minulý měsíc oznámil, že hodnocení žádosti o udělení licence na provoz dvou bloků je v poslední fázi a uvedeny do provozu by měly být během letošního roku.

Jaderná elektrárna Barakah je tak v podstatě jediná z aktuálně stavěných jaderných elektráren, které se daří držet plánovaný harmonogram i rozpočet. U těch ostatních ve světě dochází k velkému zpoždění a k dodatečnému navyšování rozpočtu.

O společnosti KHNP

KHNP je státem vlastněná společnost s více než 40letou tradicí ve výstavbě a provozování jaderných a vodních elektráren. Jako jeden z lídrů jaderného energetického průmyslu ve světě spolupracuje na projektech a je spolehlivým dodavatelem jaderných reaktorů. Firma v současnosti provozuje 24 jaderných elektráren a dalších 8 buduje ve Spojených arabských emirátech a Koreji. Moderní reaktory generace III+ EU-APR a APR1000 nabízejí nejmodernější prvky pasivní bezpečnosti, ochranu v případě havárie velkého letadla a kybernetické bezpečnosti.

Newsletter