Úspora ve firemním rozpočtu? Možností je outsourcing

Zbytek roku 2020 bude s největší pravděpodobností ve znamení úspor a snížení nákladů. A to nejen v rodinném rozpočtu, ale i tom korporátním. Firmy se budou snažit zůstat v černých číslech a obhájit své místo na trhu. Cestou k efektivitě a úsporám by mohl být outsourcing. Především menší a střední firmy budou vyhledávat transparentní prostředí pro svůj byznys a zbytečné výdaje jednoduše osekávat.

Kouzelné slovo – outsourcing

Třebaže jde o pojem cizí, v našem českém prostředí nejde o žádnou novinku. Outsourcing je forma spolupráce, kdy subjekt předává část své práce externímu dodavateli, a to zejména z úsporných důvodů.

České firmy už dobře ví, že řadu služeb lze obstarat levněji, efektivněji, a to právě skrze externího dodavatele. Buďme ale konkrétní. V čem přesně tkví úspora?

Outsourcing šetří váš drahocenný čas a umožňuje určitou flexibilitu. Nemusíte řešit zdlouhavé zadávání úkolu a průběžnou kontrolu zadané práce, neboť firma, které úkol předáte, je zpravidla odborníkem v daném oboru,“ vysvětluje Jan Skovajsa, zakladatel a CEO firmy myTimi. Největším benefitem je ovšem úspora financí, a to hned z několika důvodů. Jde o levnější variantou než zaměstnávání interních pracovníků, které platíte i v době, kdy nejsou vytíženi, navíc za ně odvádíte sociální a zdravotní pojištění či dovolené. Dopředu víte, kolik vás bude služba bude stát a kdy bude hotova. Neřešíte žádné další ad hoc náklady či situace jako onemocnění klíčových pracovníků.

V jakých oblastech lze uplatnit? Téměř všude

Možnost, jak odlehčit rozpočtu, se najde v každé firmě, pole uplatnění je opravdu široké. Outsourcing může firmě pomoci získat zákazníky pomocí marketingu a sales, ale také je může udržet díky zákaznickému servisu a virtuální asistenci.

Marketing

Jen velmi málo lidí rozumí marketingu tak, aby dosáhli primárního cíle: sehnat další obchod. Proto se vyplatí outsourcovat na odborníka, který zvládne vše od přípravy strategie, správy sociálních sítí a mailingu, SEM, SEO, přes copywriting, grafické práce až po tvorbu webových stránek.

Sales 

Práce v oblasti prodeje je obrovské množství. I zde lze šetřit čas i peníze tím, že outsourcujete tvorbu obchodní strategie, revizi databáze, tvorbu scénáře telefonátu, vyhledávání kontaktů nebo uskutečnění akvizičních hovorů. Dále lze outsourcingem řešit i rozesílky nabídek e-mailem či spravování nových poptávek.

Zákaznický servis

Žroutem času je také vyřizování příchozích hovorů, e-mailů a komunikace v on-line chatu. Místo správy CRM i objednávkových systémů a řešení urgentních problémů se raději věnujte vaší specializaci. Podle dat firmy myTimi navíc outsourcing zákaznického servisu snižuje náklady za interní práci až o 90 %.

Virtuální asistent

Nejvíce času lze ušetřit outsourcováním osobní asistence, urgentní pomoci, pravidelně opakujících se úkolů, objednávek prostorů k jednání, sledování využití placených nástrojů, efektivních řešení problémů či rešerší. Neplatíte tedy za práci asistenta pravidelně, ale pouze když ho opravdu potřebujete.

Zákaznický servis

Žroutem času je také vyřizování příchozích hovorů, e-mailů a komunikace v on-line chatu. Místo správy CRM i objednávkových systémů a řešení urgentních problémů se raději věnujte vaší specializaci. Podle dat firmy myTimi navíc outsourcing zákaznického servisu snižuje náklady za interní práci až o 90 %.

Jak outsourcovat práci podle Jana Skovajsy

Jak delegovat práci, aby vše fungovalo k vaší spokojenosti? Na samotném počátku si zodpovězte tři otázky, radí Jan Skovajsa, zakladatel a CEO služby myTimi.

1. Co mohu outsourcovat?

Nemůžete být specialisté na všechno. A to je naprosto pochopitelné. Nadále dělejte činnosti, v kterých vynikáte, ostatní outsourcujte.

2. Vím, jaký výsledek požaduji.

Když už víte, jaké úkoly chcete outsourcovat, stanovte způsob řešení i časový horizont, ve kterém by měly být splněny. Jste schopni říct druhé straně, co po ní požadujete, kdy má být celý úkol splněn a co je výsledkem?

3. Na koho vhodně outsourcovat?

Máte jasno v tom, jaké úkoly outsourcujete? Vyberte si partnera či agenturu s potřebnými dovednostmi a vědomostmi, které budete stoprocentně důvěřovat. Vyřeší za vás opravdu vše? A když něco pokazí, dokáže to přiznat, vzít na sebe zodpovědnost a udělat vše pro odčinění?

Jak funguje spolupráce s myTimi?
1. Úvodní analýza potřeb ZDARMA – Na schůzce nebo konferenčním hovoru si projdeme vaše jednotlivá nastavení a firemní procesy. Vše společně vyhodnotíme a navrhneme odhadovanou cenu.
2. Převzetí agendy – Připravíme postup, určíme klíčovou osobu a pustíme se do práce.
3. Jeden Account Manager, na kterého se můžete obrátit s čímkoliv – Naším cílem je od počátku plně nastavit spolupráci. Chceme ve vás vidět spokojeného klienta, udržovat i rozvíjet dobře fungující a dlouhodobé obchodní vztahy. Proto vám od prvního momentu bude přiřazena jedna kontaktní osoba (Account Manager), na kterou se můžete kdykoliv obrátit.
Account Manager od vás nejenže přijme veškerou agendu, ale také efektivně v rámci firmy přerozděluje úkoly opravdovým odborníkům v dané oblasti a kontroluje kvalitu řešení. To povede k vaší maximální spokojenosti. Po pár týdnech vyhodnotíme efektivitu nově nastavených systémů a procesů. Pokud je to možné, navrhneme jejich vylepšení nebo zrychlení.

Newsletter