V ČR odstartovala služba Moovido, chce být rebelem realitního trhu

Poté, co Airbnb nebo Uber svým vstupem na trh zásadním způsobem zamíchaly kartami ve svém odvětví, přichází do ČR služba na prodej nemovitostí, která má ambice stát se disruptorem českého realitního trhu. Moovido funguje online a bez provize realitní kanceláři. Lidem, kteří prodávají svou nemovitost, může ušetřit statisíce.

Už před více než pěti lety odstartovaly ve Velké Británii obdobné služby online realitních agentů – např. Sell My Home, Yopa, eMoov či Settled. Kombinují výhody prodeje s realitní kanceláří a prodeje bez realitky a namísto provize z finální částky nabízejí balíčky za fixní cenu.

„Služby tohoto typu vycházejí z faktu, že pokud se nejedná o nestandardní nemovitost, je možné většinu procesu prodeje automatizovat. Moovido funguje online, maximálně využívá technologií, ovšem stále dokáže nabízet individuální služby – ale bez provize realitní kanceláři,” říká Roman Čakurda, zakladatel Moovida. V Praze a středních Čechách, kde prozatím Moovido funguje, změnilo majitele v prvních třech kvartálech letošního roku 82 tisíc nemovitostí. Polovina prodejů aktuálně probíhá přes realitní kanceláře.

„Realitky si berou 2–5 % z ceny nemovitosti. To u bytu za 4,5 milionu může být i 200 000 Kč. Oproti tomu náš balíček s komplet službami vyjde na 29 900 Kč, ten základní jen na 1490 Kč. Chápeme to tak, že dříve byla role realitek zásadní. V době internetu mají makléři podstatně méně práce, fyzická přítomnost je potřeba především na prohlídkách a ledacos si klient dokáže udělat sám, proto je tu Moovido,” vysvětluje Marcel Kral, spoluzakladatel zodpovědný za marketing a komunikaci Moovida.

Nová služba zároveň cílí i na majitele nemovitostí, kteří o prodeji přes realitní kanceláři vůbec neuvažují a chtějí vzít vše do vlastních rukou, přitom by ale rádi dostali profesionální podporu tam, kde si nebudou vědět rady.

Moovido stejně jako RK disponuje realitními experty, kteří díky zkušenostem znají záludnosti, jež proces prodeje provázejí, a dokážou tak poradit či asistovat u jednotlivých fází prodeje nemovitosti. Rozdíl oproti realitce je ten, že u Moovida si klient formou balíčků sám vybírá, za jaké služby zaplatí a jaké zvládne sám – ať už jde o přípravu nemovitosti k prodeji, fotky, home staging, přípravu kupní smlouvy, nebo předání nemovitosti. Stále je to ale klient, kdo prodává.

Moovido spolupracuje s Sreality.cz, Reality.idnes.cz, Realitymix.cz a dalšími realitními portály. Také díky tomu typický zákazník Moovida najde kupce většinou do 30 dnů od začátku prodeje a ušetří v průměru zhruba 130 000 Kč.

Newsletter