Koruna se po ranním posílení pod hranici 27 korun za euro nadále drží na silných hodnotách. Silná zůstává koruna i vůči dolaru, když se dnes posunula pod 23 USDCZK.

V Praze vznikne obchod, který rodinám ušetří 15 tisíc korun ročně

Oceňovaná první česká online eko platforma EBUU otevře v příštích měsících první kamenný obchod, který rodinám ušetří až 15 tisíc korun ročně. Svým zákazníkům totiž při platbě nabízí výběr mezi půjčením a koupí, u které je do jednoho roku od koupě možný následovný zpětný odkup. Půjčování a zpětný odkup zboží je ekonomicky výhodné a navíc ekologické. Za rok dokáže EBUU se svými zákazníky ušetřit 39 milionů litrů vody. Tolik by každý z nás nevypil ani za 40 tisíc let.

„EBUU jeden rok fungovalo jako půjčovna dětského oblečení, ale v dubnu začalo nabízet i hračky, látkové plenky a potřeby pro mateřství. V příštích měsících chci navíc sortiment rozšiřovat, a tak přibydou i autosedačky, mateřské oblečení a snad i nábytek pro miminka,“ uvedla zakladatelka platformy Kristýna Farkašová.

Aby obchod, který šetří rodinám i planetě mohl vzniknout, spustila zakladatelka platformy crowdfundingovou kampaň na platformě HitHit. Lidé, kteří chtějí EBUU podpořit, si mohou vybrat mezi smysluplnými odměnami. Můžou si pořídit vstup na workshop, celoroční VIP slevu, adoptovat vybavení obchodu, anebo si pořídit i biobavlněnou limitovanou edici oblečení a doplňků.

Více ke kampani: www.hithit.cz/ebuu.

O platformě EBUU
EBUU vzniklo na konci roku 2018 jako půjčovna dětského oblečení. Hned během prvního roku získalo několik významných ocenění: Moneta živnostník roku, S brand udržitelná značka budoucnosti, 2. místo v regionálním kole T-Mobile rozjezdů a účast ve výběrovém programu Climate Challenge.
Během krize způsobené pandemie koronaviru EBUU rozšířilo své služby a stalo se první českou eko platformou pro mateřství a malé děti. Posláním platformy je šetřit maminkám čas, peníze a úložné prostory, a přitom se udržitelně starat i o Zemi. EBUU za maminky vybírá ty nejdůležitější informace a nejkvalitnější zboží. Přebírá si od nich starost, kde zboží po ukončení používání uložit, anebo prodat. Vše se snaží dělat v souladu s hodnotami klíčovými pro budoucí generace: kvalitou, úsporou času a peněz a osobním přístupem. Platforma si klade za cíl podporovat rodiny a udržitelnost, která vychází z cirkulární ekonomiky, podpoře lokálních značek a prevenci v podobě informovanosti, kterou nabízí jako (nyní online) workshopy pro těhotné.

Newsletter