Dolar dál čerpá z rostoucích výnosů, které podpořila nejen nad očekávání lepší data z trhu práce, tak i schválení fiskálního balíčku o velikosti 1,9 bil. USD v Senátu USA. Americký desetiletý státní dluhopis prolomil hranici 1,6 %. Oslabující euro proti dolaru stahuje měny regionu. Koruna oslabila k hranici 26,40 za euro.

Vedení a odbory VW vypracují společný plán snižování výdajů

Výkonné vedení německé automobilové skupiny Volkswagen v příštích deseti dnech vypracuje společně s odborovými předáky plán snižování nákladů a investic. Ve společném prohlášení se závodní radou to dnes oznámil šéf Volkswagenu Matthias Müller. Obě strany se chtějí dohodnout a překonat nynější napětí, protože firmě kvůli skandálu s měřením emisí hrozí výdaje v řádu mnoha miliard eur.

„V současné obtížné situaci musíme přijmout společná rozhodnutí, která budou brát ohledy jak na ziskovost, tak na zaměstnanost,“ uvedl Müller, jehož citovala agentura Reuters. Obě strany se dohodly, že budou během následujících deseti dní vyjednávat tak, aby dozorčí rada mohla schválit plán výdajů na příští roky na svém zasedání 20. listopadu.

Odbory se s vedením skupiny dostaly do sporu poté, co šéf vlajkové značky VW Herbert Diess oznámil, že jeho divize hodlá do roku 2019 snížit výdaje o jednu miliardu eur (27 miliard Kč) ročně. Předseda závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh minulý týden v pátek prohlásil, že Diess svým oznámením škrtů porušil pravidla spolurozhodování manažerů a odborů o zásadních věcech, a vyzval vedení k okamžitému jednání.

„Zaměstnanci společnost podpoří, pokud se nám podaří přijít s vyváženou strategií investic, úspor a budoucích projektů,“ uvedl Osterloh.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě, včetně vozů české Škody, instaloval software umožňující skrývat při testování emisí vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu přechodně srazil tržní hodnotu podniku asi o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě. Kvůli předběžnému odpisu nákladů spojených se skandálem vykázal Volkswagen svou první čtvrtletní ztrátu za více než dvě desetiletí.

Newsletter