Vodafone otočil pokles zákazníků a zlepšil výnosy

Nejmenší český mobilní operátor Vodafone loni zmírnil úbytek počtu zákazníků. Počet klientů poklesl o 39.000 na 3,24 milionu, o rok dříve však operátorovi ubylo 100.000 SIM karet. V posledním loňském čtvrtletí se jejich počet dokonce o 12.000 zvýšil. Vyplývá to z dnešních údajů mateřské společnosti Vodafone Group. 

Podle zprávy mateřské firmy se české pobočce rovněž loni dařilo zlepšit vývoj výnosů, konkrétní údaj ale nesdělila. Výsledky nekomentovalo ani vedení Vodafone CR. Podíl zákazníků s předplacenými kartami se snížil ze 41 na 37 procent. Počet uživatelů pevného internetu stagnoval na 12.000 připojených. 

Konkurenční T-Mobile loni zvýšil počet zákazníků zhruba o 170.000 na šest milionů a operátorovi se po několika letech poklesu podařilo zvýšit tržby zhruba o jedno procento na 24,1 miliardy korun. O2 klesly provozní výnosy o pět procent na 44,7 miliardy korun. Počet mobilních zákazníků operátora se mírně snížil o 33.000 na 5,069 milionu. 

Zisk O2 klesl o polovinu, pokles tržeb téměř zastavil (+komentář)

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí Vodafone Group, která získala 100procentní podíl českého operátora od kanadské TIW. 

Newsletter