Wal.Mart uzavřel alianci s čínským internetovým prodejcem JD.com

Americký maloobchodní gigant Wal-Mart se dohodl na strategické alianci s druhým největším čínským internetovým prodejcem JD.com. Wal-Mart v rámci partnerství prodá této společnosti svůj čínský e-shop Yihaodian, sdělila dnes americká firma.

V rámci dohody JD.com prodá Wal-Martu zhruba 145 milionů nových akcií, což představuje přibližně pět procent akciového kapitálu čínské firmy. Aliance s JD.com by měla podpořit aktivity Wal-Martu na rozsáhlém čínském trhu, uvedla agentura Reuters.

JD.com převezme kontrolu nad značkou a webovou stránkou Yihaodian, servisu zaměřeného na zámožné ženské zákaznice. Wal-Mart bude dál řídit divizi přímého prodeje Yihaodianu.

Dohoda poskytuje Wal-Martu přístup k internetovému servisu JD.com. Jeho divize Sam´s Club si na něm otevře vlastní prodejní místo a bude využívat dodávkovou síť čínského partnera, uvedly firmy.

Newsletter