Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

WSJ: Amazon rozšíří nabídku výrobků vlastních značek o potraviny

Americký internetový obchod Amazon hodlá rozšířit škálu produktů nabízených pod vlastními značkami o nové řady výrobků jako jsou oříšky, koření, čaj, dětská výživa nebo dětské pleny. S odvoláním na informované zdroje to napsal americký ekonomický list The Wall Street Journal (WSJ). Pro největší internetový obchod světa by to podle něj byl první významnější krok na trhu s potravinami podléhajícími zkáze.

Amazon již nabízí celou škálu výrobků, které pro něj vyrábějí smluvní výrobci a které prodává pod vlastními značkami. Společnost nabízí i rozvoz potravin, avšak pouze v několika městech na západním a východním pobřeží USA.

Zdroje WSJ uvedly, že nové výrobky vlastních značek – například Happy Belly nebo Mama Bear – si budou moci objednat pouze předplatitelé služby Amazon Prime, kde se platí členský poplatek 99 dolarů ročně (2360 Kč). První z těchto výrobků by se na webu Amazonu mohly začít objevovat již na konci tohoto nebo začátkem příštího měsíce, uvedl jeden ze zdrojů.

Mluvčí Amazonu se k věci odmítla vyjádřit.

Konkurence na trhu internetového prodeje potravin je ve Spojených státech na vzestupu. Rozvoz potravin nabízejí služby jako je Fresh Direct a Instacart. Největší maloobchodní řetězec světa Wal-Mart Stores v dubnu uvedl, že rozšíří službu, díky které si lidé mohou zboží objednat přes internet a vyzvednout v místní prodejně.

Newsletter