WSJ: Yum Brands jedná o prodeji podílu ve své čínské součásti

Americká společnost Yum Brands, která provozuje restaurace s rychlým občerstvením KFC, Pizza Hut a Taco Bell, jedná s investiční společností KKR a dalšími uchazeči o prodeji téměř pětinového podílu ve své čínské součásti. S odvoláním na své zdroje to dnes napsal americký list The Wall Street Journal (WSJ). Podíl ohodnocuje čínské aktivity na zhruba deset miliard dolarů (242 miliard Kč).

Yum Brands loni oznámil, že plánuje oddělit svoje aktivity v Číně do samostatné, veřejně obchodované společnosti. Proces má být dokončen do konce letošního roku. S akciemi nové firmy by se poté mělo obchodovat na newyorské burze a možná též v Hongkongu.

Podle listu WSJ se nabídkami kromě KKR zabývají také investiční společnosti Baring Private Equity Asia a několik čínských fondů.

Mluvčí Yum Brands dnes sdělila, že podnik po loňském oznámení úspěšně postupuje a nové informace o transakci poskytne v příhodnou dobu.

Yum Brands má v Číně v současnosti zhruba 6900 restaurací, které obstarávají zhruba polovinu celkových tržeb společnosti. Čínské aktivity v minulých letech poznamenaly skandály s bezpečností potravin i chybná marketingová rozhodnutí a byznys se nyní zotavuje.

Newsletter