Evropské i americké výnosy klesají. Dolar oslabil nad 1,0660 za euro. Koruna včera oslabila zpět nad 25,20 za euro.

Z digitalizace B2B je masový trend: 80 % firem inovuje e-shop a snaží se oslovit koncové zákazníky

Z digitalizace se stává masový trend, na který naskočily v posledních měsících rovněž B2B a výrobní firmy. Až 80 % z nich investuje do inovací svých e-shopů, poptávají na míru šitá řešení a snaží se tak oslovit i koncové zákazníky.  Poptávka roste po konfigurátorech produktů, zjednodušení komunikace zákaznického centra i rozšíření možností marketingu. Změny se odehrávají rovněž mezi výrobci, dodavateli a obchodníky, kdy dochází k rozšiřování partnerských sítí a vzájemné integrace portálů a skladů. Ve výsledku to znamená zkrácení zákaznické cesty i rozšíření prodejních kanálů velkoobchodů. Na tento trend reaguje i technologická společnost BOOTIQ, která vytváří komplexní IT projekty pro známé korporace i začínající startupy. 

Tým BOOTIQ
Tým BOOTIQ

“Z digitalizace B2B se stal trend, který stále nabírá na síle. Svůj byznys inovují firmy v oblasti topenářství, elektrotechniky nebo třeba stavebnictví. Reálně nebylo možné koupit si specifikace některých produktů a nebo to bylo velmi složitě. Tyto firmy proto spustily nebo inovovaly své e-shopové portály, kde mohou nakupovat jak jiné firmy, tak i koncový zákazník. S tím jde ruku v ruce i míra přizpůsobení v podobě konfigurátoru produktů, jaký jsme implementovali například u firmy Schneider Electric na portálu Vypínač.cz. Zákazník si zde navolí, jaké chce vypínače světel přímo u výrobce. Danou konfiguraci pak systém najde u partnerských e-shopů a rovnou ji přidá do košíku. Ve výsledku to znamená zkrácení zákaznické cesty i podporu dodavatelské sítě. Pro výrobce i prodejce je to tedy win-win situace,” říká Marcel Červený, CEO BOOTIQ.

“Cílem nasazení konfigurátoru je co nejjednodušší formou poskytnout možnost technické specifikace vypínačů a zásuvek včetně přizpůsobení barev či designu do různých interiérů. Již nyní zaznamenáváme obchodní využití nové nadstavby konfigurátoru, kdy zákazník po specifikaci přístrojů může ihned prověřit dostupnost zboží v naší aplikaci esklady.cz nebo rovnou nakoupit u partnerských e-shopů. Po nasazení tohoto řešení jsme zaznamenali zvýšení návštěvnosti portálu Vypinac.cz o 38 %, což pozitivně ovlivňuje i růst prodejů a současně se nám nabízí i nové možnosti podpory formou online marketingu. Dalším benefitem je zjednodušení komunikace zákaznického centra, kdy zákazníka můžeme snáze provést webem a svým způsobem osamostatnit při výběru přístrojů, což současně pomáhá i odborníkům z řad elektrikářů či interiérových designérů,” dodává generální ředitel Schneider Electric Vladimír Tichý.

Konfigurátor může nabídnout více než 1 000 variant produktů, včetně cenové kalkulace. Zákazník pak může produkt vložit rovnou do košíku, případně objednat odbornou instalaci skrze více než 400 partnerských prodejen.

Velkým trendem ve světě e-commerce je dodávání právě takovýchto pluginů, které umožní zákazníkovi prohlížet, konfigurovat a vizualizovat různé produkty na pár kliknutí – ulehčí mu rozhodování a nese s sebou i zvýšení konverzí. Pluginy lze zasadit do konkrétního designu, ať už se jedná o velkoobchodní portál či e-shop.

Online katalogy i konfigurátory služeb – vše musí být online

B2B firmy se rovněž nově zaměřují na vyladění objednávkového procesu, a to především přizpůsobením pro mobilní telefony. “Velká poptávka je po redesignu webu, lepším UX/UI. I B2B portály si tak osvojily přístup velkých e-commerce hráčů, začaly řešit konverze a jsou ochotny prodávat po kusech i koncovým zákazníkům. Tyto firmy se tedy seriózně zaměřují na online marketing a snaží se vyladit technické chyby, které na ně mají zásadní efekt, ať už se jedná o špatnou responzivitu webu, design, pomalé načítání stránek, nastavené vyhledávání a filtrů – zkrátka vše, co souvisí s uživatelskou zkušeností,” dodává Marcel Červený.

V neposlední řadě mizí i papírové katalogy, které se rovněž přesouvají do onlinu. Zároveň dochází k neustálému rozšiřování portfolia produktů a jejich variant. A to nejen u zmiňovaných e-shopů, ale také u velkých produktů, jako jsou automobily. Ty mají typicky obrovské množství konfigurací. Velký boom rovněž zažívá online prodej služeb, jako je například internetové připojení. To bývalo doménou obchodníků, nyní lze nabídku nakonfigurovat přímo na webu.

Více o BOOTIQ

BOOTIQ je vývojářská společnost, která je součástí skupiny InTeFi. Vytváří komplexní IT projekty pro známé korporace i začínající startupy. Početná skupina profesionálních vývojářů, analytiků, testerů, architektů a adminů společně pracuje na projektech, při kterých vzniká chytrý software či webové aplikace, a poradí si i se specifickým zadáním, jako je výstavba velkých databází nebo zpracování a vizualizace velkých dat. Sehranou partu více než 400 technologických odborníků, kteří i přes svoji velikost nadále věří v myšlenku „smart software garage“, najdete v Plzni, Praze, Jihlavě, Olomouci, Brně či v Bratislavě a Popradě. Služeb BOOTIQ využívají firmy T-Mobile, Plzeňský Prazdroj, GTS Alive – ISIC, Škoda Auto, Unipetrol, Zoot a více než stovka dalších klientů.

Newsletter