Japonská centrální banka ukončila režim záporných sazeb a cílení výnosové křivky. Kurz jenu oslabil k 150,00 USDJPY. Dolar se obchoduje v zisku pod 1,0870 za euro. Koruna oslabila nad 25,20 za euro.

Z finančních služeb nejvíce googlujeme online banking, půjčky a kreditky

Z kategorií, které jsou zahrnuty ve finančním odvětví, hledali Češi na internetu v roce 2017 nejvíce online bankovnictví, kreditní karty a půjčky bez doložení příjmů. Kreditní karty se na přelomu léta a podzimu dostaly na vedoucí pozici ve vyhledávání, půjčky bez doložení příjmů rostly průběžně až do svého vrcholu na konci října a online bankovnictví vystřelilo na samém sklonku roku. Vyplývá to z přehledu trendů ve vyhledávání Google v roce 2017.

Dalšími populárními kategoriemi ve vyhledávání českých uživatelů v loňském roce byly úvěry na bydlení a hypotéky, spořicí účty, osobní půjčky a financování aut. Vyhledávání vybraných finančních kategorií v průběhu roku kolísalo. Nejvíce se finanční produkty vyhledávaly v říjnu a lednu, nejméně naopak v květnu a červnu. V průběhu týdne vyhledávali čeští uživatelé sledované kategorie nejvíce v pondělí s klesajícím trendem až do soboty.

Vyhledávání finančních služeb táhne mobil

„Naše data ukazují, že mobilní vyhledávání hraje i ve finančním sektoru stále větší roli. Loni pocházelo v české republice 34 % vyhledávacích dotazů na finanční služby a produkty z chytrých mobilních telefonů, což představuje 34% růst ve srovnání s předchozím rokem,“ říká Marie Krátká, manažerka pro agentury společnosti Google. „Při podrobnějším zkoumání jednotlivých kategorií vidíme, že téměř polovina dotazů souvisejících s půjčkami bez doložení příjmů, 41 % vyhledávání osobních půjček a 38 % dotazů na mobilní bankovnictví pocházelo z mobilních zařízení,“ vysvětluje Krátká. Při čemž na mobilech lidé zadávají obecnější dotazy na finanční služby, když 70 % z nich neobsahovalo konkrétní značku, než na počítačích, kde je to pouze 64 %.

Na příkladu kategorie osobních půjček můžeme ukázat, jak se podíly vyhledávání z různých zařízení vyvíjely v průběhu roku. Mobil hrál čím dál důležitější roli, a navíc je to jediné zařízení, které vykazovalo růst vyhledávání ve všech čtvrtletích.  

Trend potvrzují i zástupci českých bank

„Již dneska probíhá devět z deseti kontaktů mezi námi a klienty v online prostředí a nejdynamičteji roste právě mobil. Loňský meziroční růst počtu klientů mobilní banky činil 44 %, ale hlavně roste i objem plateb, který se meziročně zvýšil o 65 %. Proto je pro nás mobilní bankovnictví strategickým kanálem a naší bankovní aplikaci věnujeme mimořádnou pozornost. Chceme být v tomto směru mezi lídry na trhu, i proto byla naše banka jedna z prvních, která do své mobilní aplikace integrovala metodu Google Pay. Jako první v Evropě jsme na platformě Android umožnili Android Shortcuts a jako první v Česku jsme umožnili zároveň přihlášení i autorizaci plateb a podepisování smluv pomocí biometriky,“ říká Jan Vichr, Distribution Channels and Direct Marketing Manager z Komerční banky.

„I naše data potvrzují, že čím dál více lidí chce využívat banku v mobilu. Proto v souladu s naší strategickou ambicí stát se digitálním lídrem na českém bankovním trhu pokračujeme v rozvoji našeho mobilního bankovnictví Smart Banka, které umožňuje plně online sjednat a ihned využívat běžný bezpoplatkový účet Tom, načerpat úvěr pro fyzické osoby a živnostníky nebo platit mobilním telefonem přes službu Google Pay, což jsme nabídli klientům jako první velká banka v Česku,“ uvedl Pavel Jareš, manažer přímého bankovnictví Moneta Money Bank.

České finanční instituce prý podceňují rychlost mobilního webu

Pokud existuje něco, na čem se většina obchodníků shoduje, je to to, že uživatelé mobilních zařízení preferují rychlost. Ať už při placení účtů, nákupu produktů nebo služeb nebo třeba jen při čtení článků – čas vždy hraje důležitou roli a nikdo nechce dlouho čekat.

„V nedávné studii jsme zjistili, že 53 % návštěv internetových stránek uživatelé přeruší, pokud se mobilní stránka nahrává déle než 3 sekundy. Každý druhý uživatel navíc očekává, že se mobilní stránka nahraje do dvou sekund, a 46 % dotázaných dokonce odpovědělo, že je při prohlížení internetu nejvíce obtěžuje právě pomalé načítání stránek,“ vysvětluje Marie Krátká význam rychlosti mobilního webu.

Čísla týkající se vyhledávání a nákupu finančních produktů online by tak mohla být pro většinu poboček českých bank ještě příznivější, kdyby jejich weby dosahovaly optimálního času načítání na mobilních telefonech, což se ale neděje. „Pomocí nástroje TestMySite jsme zjišťovali rychlost internetových stránek 32 finančních společností a 97 % z nich se na mobilních telefonech načítalo příliš dlouho, což má vliv na chování jejich potenciálních zákazníků,“ uzavírá Krátká.

Newsletter