Zákaznické karty a vstupenky míří do mobilních telefonů

České společnosti jako AXA Assistance, Pražská ZOO nebo Pražská plynárenská se postupně pouštějí do transformace papírových vstupenek a plastových karet do digitální podoby. Zákazníci tak mají prostřednictvím mobilního telefonu přístup k novinkám, slevovým akcím nebo řešení potíží online a společnosti na oplátku získávají novou platformu pro komunikaci a vyhodnocená data. Věrnostní a členské karty, kupóny, vstupenky nebo vouchery se ukládají do mobilní peněženky nascanováním příslušného QR kódu. V neposlední řadě je toto řešení velmi šetrné k životnímu prostředí.

K digitalizaci asistenční karty pojištěnce se rozhodla například pojišťovna AXA Assistance. Díky tomuto řešení může klient v případě potíží přímo volat asistenční službu nebo nahlásit pojistnou událost online. Na kartě najde také odkaz na veškerou smluvní dokumentaci týkající se pojištění a aktuální informace. „Díky spolupráci se společností Your Pass jsme nabídli klientům příjemnější a digitální formu asistenční karty pro cestovní pojištění. Odezva zákazníků a vysoký konverzní poměr ukazuje, že to byl krok správným směrem. V nejbližší době jej chystáme rozšířit i do dalších zemí, kde působíme,“ říká Lukáš Přikryl, ředitel digitálního marketingu a inovací společnosti AXA Assistance CEE.

V procesu je aktuálně digitální zákaznická karta společnosti Pražská plynárenská, která tímto krokem posiluje komunikační kanály a informační servis. Digitální zákaznická karta umožňuje rychlou a cílenou distribuci informací ke klientům, zefektivnění a zjednodušení věrnostního programu a v neposlední řadě také zvýšení bezpečnosti v případě kontroly servisního technika. Zákazníci tak mají důležité informace vždy při sobě.

Dalším příkladem je kampaňová karta pro Evropskou asociaci zoologických zahrad a akvárií (EAZA), díky které její majitelé získávají aktuální informace o projektu Silent Forest. “Prostřednictvím karty bude zároveň probíhat donátorství a počítá se s tím, že se do kampaně zapojí přes 200 zoologických zahrad a jejich návštěvníků  po celém světě včetně té naší,” říká David Nejedlo, ředitel ZOO Liberec.

Digitální karty od Your Pass nahrazují také emailové vstupenky do pražské zoologické zahrady. Mobilní vstupenka je ve stejném jazyce, jaký je nastavený v telefonu, nabízí notifikace na základě toho, kde se návštěvník v zoo aktuálně nachází nebo mění design v případě zvláštních příležitostí.

“Zatímco doposud se pro vouchery nebo  vstupenky používala především fyzická forma z materiálů jako je plast či papír, silným trendem současnosti je tyto klasické a zastaralé nosiče nahradit interaktivními digitálními dvojníky, které si namísto vložení do peněženky uložíte přímo do svého mobilu,” říká Jan Gregor, výkonný ředitel společnosti Your Pass, která digitální řešení firmám nabízí. “Takto uložená digitální karta pak nejenže svému uživateli přináší nesporné výhody, ale ve správných rukou se může stát také velmi silným marketingovým nástrojem. Obsah karet si samozřejmě vytváří sami společnosti.”

Právě Your Pass pracuje s hotovým a prověřeným technologickým řešením společnosti Apple. Mobilní peněženka je navíc právě v každém telefonu od Apple jednou ze základních aplikací, pro Android potom stačí jakákoliv aplikace, která pracuje s formátem PK PASS. Na digitální kartu lze následně navázat další doplňkové funkce jako jsou různé notifikace na základě události nebo lokalizace, ankety, nebo nabídka dalších nákupů. Novinkou je tzv. postvalidační marketing, kdy se vstupenka po použití promění například ve slevový kupon.

Newsletter