Dolar posiluje v dolarovém indexu i proti euru. Společnou měnu oslabily komentáře z ECB hovořící o prostoru pro snížení sazeb a možnosti zasáhnout v případě posilování kurzu. Měny regionu oslabují. Koruna nejprve zpevnila pod 26,00 za euro, a byla tak nejsilnější do března. Aktuálně zisky umazává směrem zpět k 26,10 za euro.

Zánovní vozy meziročně drží cenu, nájezd je přitom znatelně nižší

Trh zánovních ojetých vozů v zemích, kde působí znovuobnovená značka Mototechna, nabídl v meziročním srovnání za první čtvrtletí více vozů s rapidně nižším nájezdem a stejnou cenou jako ve stejném období vloni. V České republice a na Slovensku vévodí mezi zánovními vozy domácí značka Škoda, v Maďarsku a Polsku je to Opel. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu, které provedla společnost Mototechna, patřící do skupiny AURES Holdings.

Zatímco za první tři měsíce loňského roku bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku nabízeno celkem 53 344 vozů, za letošek to bylo o více než 1 200 automobilů (54 566) navíc. Z tohoto čísla činila nabídka inzerovaných vozů u nás 17 178, což je o 424 automobilů více než loni. Nejvíce vozů tradičně nabídla Praha (5 885), nejméně Kraj Vysočina (273).

Nejčastější průměrnou cenou inzerovaných vozů v ČR byla částka 458 890 Kč, která je identická s cenou v meziročním srovnání.  Velmi znatelně klesla hodnota nejčastěji průměrně najetých kilometrů, a to ve všech zemích V4. Zatímco v ČR se jedná o pokles z 10 000 kilometrů na 8 702, například v Maďarsku je to 80% snížení nájezdu z 5 000 na pouhých 1 000 km. V průměru všechny 4 země nabídly za první čtvrtletí letošního roku vozy nejčastěji s 5 tisíci najetými kilometry, oproti stejnému období v loňském roce, kdy činil nejčastější nájezd 8 tisíc kilometrů.

Co se konkrétních modelů vozů týče, u nás a na Slovensku jasně dominují Škodovky, v Polsku a Maďarsku hraje prim tovární značka Opel. V České republice si první čtyři místa jasně drží modely Fabia, Octavia, Rapid a Citigo. Na Slovensku s drobnou obměnou je pořadí Rapid, Octavia a Fabia. „Je zajímavé sledovat, jak se v jednotlivých zemích V4 diametrálně liší poptávka po jednotlivých značkách a modelech. Češi a Slováci na Škodovku nedají dopustit, zatímco v Maďarsku a Polsku není ani v TOP 5,“ říká generální ředitelka AURES Holdings Karolína Topolová. Polsku vévodí model Opel Astra, stejně jako Maďarsku. Tam byl ovšem na loňské pozici ve vedení Mercedes C. Raritou v TOP nejinzerovanějších vozech v Maďarsku je na čtvrté příčce Suzuki Vitara.

Znovuobnovená značka Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních automobilů a patří do skupiny AAA AUTO, loni v tomto segmentu na našem trhu zaznamenala zvýšení poptávky o 9,7 procenta. Celkem se pod hlavičkou Mototechny prodalo téměř 7 500 zánovních vozů za rok 2017 a již na 40 000 aut od roku 2012.

Newsletter