Zánovních vozů v ČR letos přibylo, jsou mladší a mají nižší nájezd

Počet inzerovaných ojetých vozů do čtyř let stáří s nízkým nájezdem a vysokým stupněm výbavy se během prvního čtvrtletí vyšplhal v České republice na 32 028 a oproti poslednímu čtvrtletí loňského roku vzrostl o 7,3 %. Nájezd kilometrů na tachometru klesl o 6,7 % na 14 240 kilometrů a věk aut se snížil o 0,2 na nejčastější hodnotu 1,0 roku. Vyplynulo to z analýzy skupiny AURES Holdings, kam patří znovuobnovená značka Mototechna, specializující se na zánovní ojeté vozy.

Trh se zánovními ojetinami u nás opět zažil razantní oživení. Zájemci si během právě uplynulého čtvrtletí mohli vybírat z celkového počtu 32 028 zánovních automobilů. Nejvíce vozů bylo inzerováno tradičně v Praze (11 985), nejméně pak v Karlovarském kraji (510). S výjimkou Polska vzrostla nabídka i na Slovensku a v Maďarsku. Celkové navýšení počtu inzerovaných automobilů v zemích vyšehradské čtyřky činilo 4,7 %, což představovalo celkem 112 128 vozů.

Citelný nárůst zaznamenala nabídka vozů poháněných benzínovými motory. Během posledního čtvrtletí vzrostl počet benzínových zánovních automobilů o 12,7 %, zatímco inzerované dieselové agregáty zaznamenaly nárůst o „pouhá“ 2 % v porovnání s posledním čtvrtletím roku 2018. „Zánovní automobily se na trhu nabízí stále mladší, což koresponduje i s poptávkou v našich autocentrech. Vysokým tempem roste především zájem o půlroční vozy, které mají najeto okolo devíti tisíc kilometrů. Vozy jsou stále v záruce od výrobce, ale jejich cena je často až o čtyřicet procent nižší než v případě nových automobilů,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, která značku Mototechna provozuje.  Zánovní vozy nabízené na celém českém trhu mají nejčastěji nájezd 14 240 km a jsou rok staré. Nejčastější cena těchto automobilů v tuzemsku stoupla o cca šest tisíc korun na 454 900 korun, což je vzhledem k implementaci nejrůznějších technologických a bezpečnostních vymožeností a smart technologií pochopitelné.

Dovoz ojetých automobilů v posledních měsících stagnuje a během prvního čtvrtletí roku 2019 došlo i k mírnému poklesu množství dovážených zánovních vozů, a to ze 7 % na 6,1 %. „Dovoz zánovních automobilů do ČR klesá na úkor starších ojetin, které se k nám stále hojně dováží. Novější nebourané „dovozovky“ nemohou svojí cenou konkurovat tuzemským automobilům s prokazatelnou historií,“ doplnil Vaněček.

V nabídce zánovních automobilů na českém trhu vedla jednoznačně značka Škoda s modely Rapid, Fabia, Octavia a Superb. Svého dalšího zástupce, Citigo, má tuzemský výrobce na sedmém místě, pětku obsadil Hyundai i30. Na šestém, respektive osmém místě se umístily vozy Volkswagen s modely Golf a Passat. Na devátou příčku se dostala Kia Ceed a desítku uzavírá Škoda Kodiaq.

Žebříček TOP 10 nejinzerovanějších zánovních ojetin v 1. čtvrtletí 2019

Č.

Model

Počet ks.

Č.

Značka/model

Počet ks.

1.

Škoda Rapid

3 006

6.

Volkswagen Golf

590

2.

Škoda Octavia

2 440

7.

Škoda Citigo

567

3.

Škoda Fabia

2 295

8.

Volkswagen Passat

447

4.

Škoda Superb

851

9.

Kia Ceed

440

5.

Hyundai i30

837

10.

Škoda Kodiaq

411

 

Newsletter