ZenithOptimedia: Globální výdaje na reklamu příští rok stoupnou o 4,7 procenta

Celosvětové výdaje na reklamu v příštím roce stoupnou o 4,7 procenta na 579 miliard dolarů (zhruba 14,5 bilionu Kč). Tempo jejich růstu by tak mělo zrychlit z 3,9 procenta očekávaných v letošním roce. Vyplývá z prognózy, kterou v pondělí zveřejnila mediální agentura ZenithOptimedia.

Ke zrychlení růstu výdajů by příští rok měly přispět prezidentské volby ve Spojených státech, letní olympijské hry v Brazílii a evropský fotbalový šampionát ve Francii.

Za růstem trhu s reklamou by podle prognózy napřesrok i v dalších dvou letech měla stát zejména mobilní zařízení, jako jsou chytré telefony a počítačové tablety, napsala agentura Reuters.

ZenithOptimedia předpokládá, že výdaje na reklamu v mobilních zařízeních se do roku 2018 více než zdvojnásobí na 114 miliard dolarů. Celkové výdaje na internetovou reklamu by pak v roce 2018 měly předstihnout výdaje na televizní reklamu.

Televize se nyní na celkových výdajích na reklamu podílí zhruba 38 procenty. Podle ZenithOptimedia její podíl dosáhl svého vrcholu v roce 2012, kdy činil téměř 40 procent, a do roku 2018 by se měl snížit na necelých 35 procent.

Newsletter