Zisk Nestlé za rok 2019 vzrostl na 604 mil. Kč

Zisk společnosti Nestlé v loňském roce vzrostl oproti roku 2018 o více než 4 % na 604 mil. Kč. Tržby dosáhly výše 11,4 mld. Kč. Firma si dlouhodobě udržuje pozici lídra na trhu potravin a nápojů v České republice. Příznivé hospodářské výsledky umožnily dokončit úspěšnou expanzi, investovat do ekologické udržitelnosti a rozvoj CSR aktivit. V roce 2019 pokračoval proces zlepšování nutričních profilů stávajících výrobků napříč celým portfoliem. Na český trh společnost uvedla nové značky, nutričně bohaté tyčinky YES!, kávu Starbucks a vegetariánské pokrmy Garden Gourmet, které splňují požadavky vyváženého životního stylu.

„Máme za sebou další úspěšný rok. Vážíme si přízně spotřebitelů a jsme rádi, že nadále můžeme rozvíjet stávající lokální tradici výroby oblíbených produktů, za kterou jsme v této zemi zodpovědní,“ říká Torben Emborg, generální ředitel Nestlé Česko. „I přes aktuální situaci očekáváme, že i v letošním roce nabídneme nové vylepšené výrobky naším spotřebitelům. Kromě toho se zaměříme na snižování spotřeby plastů, zvýšení míry recyklace našich obalů a plnění našich závazků, kterými bojujeme proti změně klimatu. Inovujeme a optimalizujeme výrobu tak, abychom ve všech našich třech závodech v České republice vyráběli ekologičtěji a udržitelným způsobem.“

Výroba a export

V roce 2019 vyrobily české továrny Nestlé 69 115 tun cukrovinek a chlazených potravin v hodnotě přibližně 6,3 mld. Kč. Více než polovina byla určena na export. Olomoucký závod Zora vyrobil 41 688 tun čokoládových cukrovinek, z toho např. 947 t tyčinky Kofila, 3 586 t tyčinek Margot či 6 612 t Studentské pečetě. Závod Sfinx sídlící v Holešově vyrobil 16 883 tun bonbónů, z toho např. 1 032 t Lentilek či 9 483 tun želé. Závod Tivall v Krupce, který se orientuje na výrobu chlazených a mražených vegetariánských a veganských pokrmů a jehož majoritním vlastníkem se Nestlé stalo v roce 2018, vyrobil 10 783 tun výrobků prodávaných pod značnou Garden Gourmet. Až 92 % exportu z českých závodů Nestlé směřovalo na trhy Evropské unie, zejména do Polska, Velké Británie, Maďarska a Francie. Mimo Evropskou unii podnik exportoval především do Ruska, USA, Ukrajiny a Dubaje.

V minulém roce pokračovala společnost ve zlepšování nutričních hodnot výrobků a výživových inovací. V oblasti cukrovinek se jednalo zejména o snižování cukru. Nestlé rovněž vstoupilo do kategorie funkčních tyčinek a uvedlo na trh Deli Protein s 20 % bílkovin. V roce 2019 také českým spotřebitelům nabídla nové značky pro vyvážený životní styl. Ořechové tyčinky YES! bez přidaného cukru a vegetariánské a veganské pokrmy Garden Gourmet na našem trhu vzbudily velký zájem. V kategorii kávy společnost rozšířila své silné portfolio o značku Starbucks. V rámci dehydratovaných výrobků pokračoval proces zjednodušování receptur a odstraňování spotřebiteli neznámých nebo špatně vnímaných složek. I v loňském roce získalo Nestlé ocenění Potravinářské komory ČR Reformulace roku, a to za výrobek Granko kakaové mléko.

Ekologie

V oblasti ekologické udržitelnosti Nestlé Česko úspěšně pokračovalo v plnění dlouhodobých závazků. Oproti roku 2010 se společnosti podařilo snížit celkovou spotřebu energie o 15 %, spotřebu vody o 46 % a produkci emisí CO2 o 70 %. Všechny tři závody pokračovaly v iniciativě nulového odpadu na skládku, veškerý odpad tak byl buď recyklován nebo energeticky využit. Klíčovým tématem pro Nestlé byla otázka recyklace obalů a snižování množství plastového odpadu. Společnost přijala globální závazky k plastovým obalům, kde je pro český trh nejdůležitější závazek recyklovatelnosti všech obalů do roku 2025. Vedení Nestlé Česko schválilo plastovou strategii pro lokální trh, kterou společnost postupně plní a aktualizuje. V roce 2019 se podařilo úplně eliminovat používání jednorázových plastů v kancelářích a společnost je nepoužívá ani v jejich promo materiálech a předmětech. Z výroby se odstranily obtížně recyklovatelné polystyrenové a PVC obaly. Další aktivitou bylo zmenšování obalů, např. u Maggi polévek.

Investice

V posledních pěti letech Nestlé investovalo do svých továren více než 1 miliardu korun. Hlavní investicí bylo rozšíření závodu Tivall, čímž se zvýšila výrobní kapacita a vytvořil prostor pro nové výrobní linky. Investovaná částka byla na úrovni 700 mil. korun a jednalo se o největší jednorázovou investici Nestlé od privatizace. V posledních letech společnost investuje především do automatizace a instalace kolaborativních robotů. Hlavním cílem je postupně zlikvidovat nejrutinnější manuální činnosti a posunout kvalifikační úroveň zaměstnanců výše.

Nestlé pro zdraví dětí

Důležitým pilířem společenské zodpovědnosti Nestlé je program Nestlé pro zdraví dětí. Jeho cílem je vzdělávání dětí 4. – 7. tříd ve vyváženém životním stylu. V roce 2019 se zaměřil na digitalizaci veškerých výukových materiálů, které je možné využít na interaktivních tabulích. Od jeho uvedení v roce 2015 jím prošlo již více než 130 000 dětí. Společnosti se podařilo program akreditovat v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, aby poskytlo pedagogům vyučujícím výchovu ke zdraví možnost se v této oblasti dále vzdělávat a předávat své znalosti na školách. Vzdělávací materiály k projektu jsou k dispozici na www.nestleprozdravideti.cz.

Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Newsletter