Zisk pivovaru AB InBev kvůli vývoji kurzů a Brazílií prudce klesl

Čistý zisk největšího světového pivovaru Anheuser-Busch InBev v prvním čtvrtletí prudce klesl na 844 milionů USD (20 miliard Kč) z loňských srovnatelných 2,3 miliardy USD. Důvodem byl vývoj směnných kurzů a slabý výkon v Brazílii, která je jedním z největších trhů firmy. Oznámila to dnes společnost, která je v procesu převzetí druhého největšího pivovaru světa SABMiller.

Příjmy se snížily o deset procent na 9,4 miliardy USD. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů a akvizic se příjmy naopak zvýšily o 3,1 procenta, zaostaly však za odhady analytiků. Silně rostl prodej v Mexiku a zlepšil se i prodej v USA, avšak prodej v Brazílii klesl kvůli zhoršení spotřebitelské nálady a nejhorší recesi za několik desetiletí. Objem prodeje piva se snížil o deset procent.

Hrubý provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek a vývoje směnných kurzů se ve čtvrtletí mírně zvýšil o 2,5 procenta na 3,46 miliardy USD. Analytici dotazovaní agenturou Reuters však čekalo zisk až 3,73 miliardy USD.

„Pro naše operace v Brazílii to bylo jedno z nejnáročnějších čtvrtletí za mnoho let,“ uvedla společnost. Trendy prodeje v dubnu jsou však podle firmy povzbudivé a výrazně lepší ve srovnání s prvním čtvrtletím.

AB InBev se dohodl v polovině října s konkurenčním pivovarem SABMiller na vytvoření kolosu, který bude vařit téměř třetinu světové produkce piva. Akvizici musí ještě schválit regulátoři a AB InBev doufá, že jí podaří dokončit v druhé polovině letošního roku. Kvůli udělení jejich souhlasu se pivovar rozhodl prodat značky pivovaru SABMiller ve střední a východní Evropě, mezi které patří i Plzeňský Prazdroj.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa a patří jí také budějovický pivovar Samson.

Newsletter