Zisk výrobce luxusního zboží Burberry loni klesl o deset procent

Britský výrobce luxusního oblečení Burberry plánuje reorganizaci svých maloobchodních operací a zjednodušení své produktové řady. Firma se k tomuto kroku odhodlala poté, co se její zisk před zdaněním a bez mimořádných položek za loňský fiskální rok snížil o deset procent na 421 milionů liber (14,6 miliardy Kč) a pokles zaznamenal již druhý rok za sebou.

Na Burberry má negativní dopad hlavně pokles počtu čínských turistů, kteří zavítají do evropských obchodů firmy, a slabá poptávka v Hongkongu. Naopak tržby jejích japonských obchodů se více než zdvojnásobily díky Číňanům, kteří začali nakupovat v Japonsku po oslabení jenu. Japonsko však má na celkových tržbách skupiny podíl pouze dvě procenta. Již dříve Burberry oznámila, že její očištěné příjmy se za rok do konce března snížily o jedno procent na 2,5 miliardy liber.

Skupina uvedla, že poté, co znovu úspěšně uvedla na trh své kabáty a šály, se nyní zaměří na kabelky, kategorii, která roste rychleji než oblečení a ve které je Burberry ve srovnání s konkurenty slabší. Firma také hodlá zlepšit své maloobchodní operace, zvýšit prodej přes internet i ve svých obchod. Podle analytiků v této oblasti Burberry zaostává za lídry v odvětví. Orientovat se chce zejména na zákaznické služby, dostupnost výrobků a logistiku.

Program na zlepšení výkonnosti má firmě ušetřit do roku 2019 nejméně 100 milionů liber. V letošním roce by úspory měly dosáhnout zhruba 20 milionů GBP, napsala agentura Reuters.

Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky. Burberry je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II.

Newsletter