Zdravotní stav a nedostatečná kvalita produktů na trhu mne donutily založit vlastní značku

Michal Kočí, zdroj: Trime

Podobný životní styl nejspíš vyznává řada z vás. Sportujete, zdravě se stravujete, každý den si kontrolujete dostatek spánku a půlitr piva či sklenku vína si dopřejete v rozumných mezích. Žijete v představě, že takový přístup je pro vaše tělo ideální. Realita je ovšem neúprosná, a přestože svědomitě následujete rady nejnovějších blogů a podcastů, nemusíte svému tělu dodávat živiny, které potřebuje. Na vině je vedle industrializace potravin a moderního stylu života i samotný marketing kolem trhu s výživou a doplňky.

S takovým přístupem mám zkušenost i já. Od dob, kdy jsem se věnoval závodní cyklistice, uplynulo mnoho let. Za tu dobu jsem se z teenagera, který co týden bezhlavě polykal kilometry a výživové doplňky, stal majitelem firmy, která si dala za cíl vyvolat na trhu se suplementy revoluci. Vraťme se ale na úplný začátek. 

Do sedla jsem se coby závodník poprvé posadil ve čtrnácti letech. V té době mě strava zajímala pouze s ohledem na sportovní výkon. Když se za těmi roky zpětně ohlédnu, soudím, že by mi mé tělo příliš nepoděkovalo. Zcela jsem ignoroval jeho limity a co sezonu jej přetěžoval. Když jsem o pět let později naposledy projel cílem a závodění definitivně pověsil na hřebík, tělo mi můj slepý přístup začalo oplácet a první zdravotní problémy byly na světě. 

Slepé následování marketingu

Když mě nemoc dohnala klidně i pětkrát do roka, začal jsem se o svůj fyzický stav více zajímat. Mou knihovnu zaplnily odborné knihy, playlist na Spotify americké podcasty o výživě. Ty mi ukázaly, že slepé následování internetových trendů a nepromyšlené přijímání suplementů, doporučovaných známými sportovci, ke světlu na konci tunelu nevedou. Díky hodinám stráveným četbou a poslechem podcastů mi začínalo postupně docházet, že cesta k tomu, abych se cítil lépe a měl své zdraví pod kontrolou, vede jinudy. 

Zlom v mém příběhu nastal po seznámení s Jakubem Přibylem, specialistou na výživu, na kterého jsem se po přetrvávajících problémech obrátil. „Z čeho přijímáš selen?“ zněla jedna z otázek při našem prvním setkání. Pochopil jsem, že se bavím s člověkem, který mne hodlá během následující hodiny doslova rozebrat na molekuly. Na základě Jakubových dotazů jsem pochopil, že abych posunul své zdraví na novou metu, musím přestat podléhat líbivému marketingu a začít o své stravě přemýšlet v souvislostech. Od naší první schůzky jsem na jogurty v supermarketu už nehleděl jako dřív a při jejich výběru vždy obětoval pár vteřin, abych se zamyslel nad tím, jak byly zpracované.

Vzor ostatním produktům

V Jakubově odborné péči se dlouho nespatřené změny k lepšímu začaly dostavovat. Ekzém na rukou, který mne pronásledoval od útlého dětství, byl ten tam, stejně tak dědičně „zlý“ cholesterol. Mé dlouhotrvající problémy mizely jak pára nad hrncem a já stále jasněji viděl díru na trhu, na němž neexistovaly výživové doplňky stravy, které by mému úsilí pomáhaly, a dostatečně kvalitní potraviny. A tak jsme se společně s Jakubem rozhodli přinést na trh produkty, jejichž hodnota nebude končit usměvavou tváří na billboardech, ale stane se vzorem, jak má výživový doplněk vypadat. 

Od nadšeného teenagera k vlastnímu byznysu vedla dlouhá cesta. V jejím průběhu jsem si uvědomil, jak důležité je poznat své tělo, porozumět nutričnímu timingu a přemýšlet nad tím, co a jak často si dávám na talíř. Díky mému podnikání se tento každodenní proces pro mne a řadu dalších stal zaměstnáním, ve kterém neustále přemýšlíme, jak pomyslný chléb upéct ještě křupavější. Zavázali jsme se, že obyvatelům střední Evropy nabídneme prémiové doplňky stravy, které jim neublíží ani po desítkách let.

Zdroj: Trime