Změna je život. Radikální transformaci přinese zákazník budoucnosti

Jan Jelínek, zdroj foto: B&T 

Hlavním tématem letošního, v pořadí již sedmého, ročníku Týdne inovací, největší události ve světě inovací, se staly novinky světa technologického, s jejichž pomocí společně dokážeme překlenout negativní vývojový trend a díky nimž bude budoucnost pro nás pro všechny jednodušší.

Semináře s příznačným názvem Radikální proměna se zhostil Jan Jelínek, zakladatel marketingové reklamní agentury B&T a současně její kreativní ředitel. Kam se za pět let od jejího vzniku agentura posunula? Jaké budou potřeby tzv. zákazníka budoucnosti? A jakou transformací budou muset projít všechna odvětví? Na zodpovězení těchto otázek si Jan Jelínek našel čas ve formě videorozhovoru pro naši redakci, pořízeného v novém multifunkčním venue Cubex Centrum Praha.

00:07  Čím se zabývá agentura B&T?

Agentura B&T vznikla před pěti lety jako marketingová reklamní agentura, která pomáhala klientům připravit se na budoucnost. Od začátku jsme se rozrostli o inovační „lab”, který pomáhá nejen s komunikací, ale i s vývojem produktu, consultingem a reálně s byznysem. Nově jsme se ještě rozrostli o výzkumné oddělení, kde v této turbulentní době potřebujeme mít kontakt se zákazníkem a potřebujeme vědět, jak se mění zákaznické chování a jeho pocity téměř „real time”.

00:51  Jak bude vypadat tzv. zákazník budoucnosti?

Každá generace se s tou změnou, která nastává ve společnosti, která je poměrně radikální, bude vyrovnávat po svém. “Gen X”, která je „in charge”, bude hledat nějaká řešení, která jí pomůžou zvládnout tu následující dobu. “Gen Y” a mileniálové jsou naopak ti, kteří budou hledat alternativní ekonomie, protože pro ně ten svět trošku prohrávají. A nastupující “Gen Z”, to jsou děti budoucnosti.

02:05  Co si můžeme představit pod radikální transformací, která čeká všechna odvětví?

Ve chvíli, kdy se mění zákaznické chování, se začnou měnit celá odvětví. Začnou se vytvářet nové ekonomie. Každá změna dopadá na jedny tvrdě, protože se nedokážou přizpůsobit. A pro ostatní to zase může být obrovská příležitost, jak vyrůst. Naše velké přání je ve chvíli, kdy se ty věci budou měnit, změnit je k lepšímu. Což se teď nabízí. Teď to můžeme udělat správně.

Agentura B&T chce pod heslem Connecting brands with trends propojovat komunikační a obchodní potřeby značek s aktuálními trendy. Tato agentura stojí například za novou tváří Centropolu, dodavatele energií. Za sebou má rovněž spolupráci se společnostmi jako Vodafone, Rohlik.cz nebo Notino.