Firemní kultura a technologické výzvy v IT táhnou. BiQ Group letos nabral již přes 30 specialistů, 20 % z nich po dlouhodobém kontaktu

  • 71 % uchazečů se dostaví na první pohovor
  • k obsazení jedné technické pozice je průměrně zapotřebí 10 pohovorů
  • až s 20 % kandidátů, se kterými se o spolupráci v minulosti jednalo, se v budoucnu jednání znovu otevře
  • Loni BOOTIQ v Česku a na Slovensku oslovil přes 3 000 kandidátů

Firemní kultura a zajímavé projekty jsou pro vývojáře argument, na který při náboru nejvíce slyší. Vyplývá to ze zkušeností technologické společnosti BiQ Group, která letos úspěšně nabrala již přes 30 specialistů do svých 12 poboček po celé České a Slovenské republice. A to zejména díky přizpůsobení náborového procesu nejnovějším trendům. Jedním z nich je právě kontinuálně se zvyšující náročnost hledání nových lidí – na obsazení jedné pozice u technických rolí je totiž zapotřebí průměrně 10 pohovorů. BiQ Group proto sází na flexibilitu, individuální přístup a kulturní různorodost jednotlivých poboček. Dále se podílí se na různorodých projektech a rozšiřuje spolupráci se stávajícími klienty v rámci strategických partnerství. Usiluje proto o vývojáře, kteří hledají kontinuální spolupráci a dlouhodobé pracovní vztahy. V současnosti má skupina přes 400 expertů, do konce letošního roku usiluje o počet 500 specialistů.

Miroslava Zajíčková

„Flexibilita a firemní kultura hrají v IT světě velkou roli, a to jak ve spokojenosti stávajících lidí, tak v náboru nových. Obě tyto proměnné se v BiQ Group snažíme mít neustále na paměti a nabízet vývojářům vysokou míru svobody, neformální prostředí i řadu výhod,“ říká Miroslava Zajíčková, HR manažerka BOOTIQ CZ, jenž je součástí skupiny BiQ Group. Loni český HR tým oslovil přes 3 000 kandidátů. Celkem proběhlo 160 pohovorů, z toho bylo přijato 35 lidí. Ukázalo se tedy, že na získání jednoho nového kolegy je průměrně potřeba pět pohovorů, u technických rolí to však byl dvojnásobek.

„Nabíráme široké spektrum odborníků, od vývojářů a automatizovaných testerů až po IT adminy nebo projektové manažery. Posilujeme tedy prakticky všechna oddělení. Díky bohatému kulturnímu složení, technologické diverzitě i široké paletě projektů se nám daří nacházet loajální lidi a srdcaře, kteří rádi participují na technologicky zajímavých projektech. Díky tomu obratně čelíme globální konkurenci. Snažíme se udržovat ‚garážovou kulturu‘, pořádat společné akce, teambuildingy a neustále zlepšovat a rozšiřovat své pracovní prostředí – nyní například stavíme nové kanceláře v Bratislavě,“ uvádí Marcel Červený, CEO vývojářské společnosti BiQ Group.

Firemní kultura v hlavní roli

Díky optimalizovaným HR procesům je nábor rychlejší, otevřenější a jednodušší pro obě strany. Kandidáti se sami hlásí nebo je recruiteři BiQ Group aktivně oslovují a usilují o to, aby uchazeče nadchli v co nejkratším čase. Uvědomují si totiž, že v současné době, kdy o jejich služby usiluje řada jiných firem, není snadné kvalitní vývojáře získat. Zaměřují se proto na každou část výběrového procesu. Například hned při prvním pohovoru se s kandidáty schází přímo lídři týmu či garanti konkrétních technologií spolu s HR specialisty. Tím spojují technologickou a projektovou část pohovoru s kulturní a lidskou a zároveň na pohovorech ukazují reálný stav fungování týmu a kolegů.

BiQ Group usiluje nejen o prohloubení týmové spolupráce v rámci svých poboček, ale i o poskytnutí flexibility vzdálené spolupráce. Zatímco na Slovensku převažuje zájem o hlavní pracovní poměr, v Česku je velké procento vývojářů a dalších specialistů, kteří fungují jako digitální nomádi. Současné trendy totiž vedou k náboru zaměstnanců na částečný úvazek, neboť často pracují na jiných projektech. Pro firmu je tak občas náročné sladit s kandidáty vzájemná očekávání. Z hlediska BiQ Group se důraz na hledání společné cesty osvědčuje. Dokonce tak, že až s 20 % kandidátů zůstává dlouhodobě v kontaktu, nebo se někteří z nich sami po čase ozvou a chtějí navázat spolupráci.

„V BiQ Group usilujeme o to, aby u nás firemní kultura měla zásadní váhu. Vidíme, že hraje velkou roli nejen u náboru, ale drží pohromadě lidi a týmy napříč společností. Běžně si pobočky pořádají svoje vlastní akce jako grilovačky nebo turnaje. Kromě toho si u nás můžou kolegové užít i výhod, jako je seberozvoj a další vzdělávání v kooperaci se svými leadery, přístupy do Udemy, multisportka, občerstvení a další drobností. Navíc nově pracujeme na konceptu cíleného rozvoje jednotlivců,“ dodává Miroslava Zajíčková.

BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním a partnerském přístupu, díky kterému její experti provázejí klienty výzvami moderního digitálního světa. Skládá se ze pěti specializovaných poboček rozmístěných ve dvanácti lokalitách v České republice i na Slovensku. Díky tomu může být vždy po ruce pro lokální šampiony stejně jako pro globální hráče z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group, která je součástí skupiny InTeFi Lukáše Nováka, dnes tvoří více než 400 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing.

Projekty dodává pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda, Unipetrol, Zoot a více než stovku dalších klientů.

Newsletter