Většina lidí oslaví silvestr doma, bez půlnočního přípitku se neobejdou

Oslavy silvestra si letos nenechá ujít valná většina Čechů (77 %). Drtivá většina z nich plánuje poslední den v roce oslavit doma, 3 procenta budou slavit na horách. Nejčastěji za oslavy plánují utratit 500 až 1000 korun. To, co dělá silvestra silvestrem je přípitek, bez něj si novoroční oslavy nedokáže představit 42 procent lidí, naopak jen 17 procent lidí si dá novoroční předsevzetí. Vyplývá to z nezávislého průzkumu pro společnost BOHEMIA SEKT, který byl realizován agenturou Ipsos prostřednictvím aplikace Instant Research.

Silvestrovské oslavy se budou letos odehrávat především doma, 46 procent plánuje domácí oslavu, zatímco 35 procent stráví doma spíš klidný večer. Slavit do klubu vyrazí, stejně jako na hory, 3 procenta lidí a 2 procenta plánují strávit silvestr v teple. 6 procent zatím neví.

Pokud jde o finance, 65 procent lidí plánuje utratit stejně peněz jako vloni a 8 procent utratí víc. Silvestrovská oslava nejčastěji vyjde Čechy na 500 až 1000 korun, 3 procenta za ni dají více než 3 000 korun. V nákupu nesmí tradičně chybět jídlo a alkohol, naopak pyrotechniku považuje za nezbytnou součást silvestrovského nákupu jen 4 procenta lidí.

Silvestr by nebyl tím, čím je, bez odpočítávání do půl noci, sledování televizního programu a hraní společenských her. Nejvíce by lidem ale chyběl půlnoční přípitek! Bez něj si novoroční oslavy nedokáže představit 42 % lidí.

Stálicí novoročních přípitků je sekt nebo šampaňské. Lahev otevírá o půlnoci 68 procent lidí. Dalších 6 procent lidí volí jeho nealkoholickou variantu. Ve Starém Plzenci, kde vzniká mezi Čechy nejoblíbenější sekt – Bohemia Sekt, jsou nyní veškeré kapacity soustředěny právě na přípravu sektů pro hlavní sezónu. Jak víme 30 % všech prodejů se odehraje v prosinci, většina dokonce v jeho druhé polovině. Ostatně sektem nebo šampaňským nebo nealkoholickou variantou šumivého vína si letos připije skoro 74 % lidí, uvedl Martin Fousek, marketingový ředitel společnosti BOHEMIA SEKT.

Průzkum provedla společnost Ipsos prostřednictvím aplikace Instant Research ve dnech 8.12. – 13.12.2023, zapojilo se 1050 respondentů ve věku 18-65 let, muži a ženy z celé ČR.

Newsletter