Umělá inteligence v hlavní roli. Jak by ji měly využít malé a střední podniky?

Zdroj: Depositphotos

Malé a střední podniky tvoří podle Ministerstva průmyslu a obchodu ČR celkem 99,8 % všech podniků v České republice, hrají tedy klíčovou roli v národní ekonomice. V současné době však čelí výzvě, jak pokračovat v růstu v měnícím se ekonomickém prostředí. V naší firmě Pipedrive se jim snažíme radit, jaká konkrétní opatření mohou malé a střední firmy přijmout, aby plnily své cíle a zajistily si kontinuální růst. S řadou kroků může pomoci umělá inteligence (AI).

V dnešní době je v podstatě samozřejmé, že každá mladá firma by měla do určité míry využívat umělou inteligenci. Vedoucí pracovníci by se však měli s touto technologií a jejími možnostmi seznámit raději dříve než později. Koneckonců flexibilita AI umožňuje začínajícím podnikatelům poměrně snadno implementovat rozmanité nástroje, které usnadňují a optimalizují procesy, pomáhají zaměstnancům s administrativou a celkově umožňují kvalitativní skok byznysu.

Mezi typické případy použití umělé inteligence patří například prodej a marketing. Vybrané nástroje CRM již disponují inteligentními asistenty prodeje, kteří dokážou na základě údajů z minulosti vypočítat pravděpodobnost úspěšného uzavření obchodů a doporučit prodejním týmům další kroky, jak toho dosáhnout. Inteligentní chatboti navíc umožňují posunout interakci se zákazníky na novou úroveň, kdy mohou kdykoli a kdekoli poskytovat zákazníkům odpovědi na míru.

Rozvoj umělé inteligence nelze v současné době ignorovat. Firmy vidí v AI především potenciál pro vytvoření nových modelů příjmů a zvýšení efektivity. Přesto jsou nástroje umělé inteligence často malými a středními podniky odmítány jako nákladné a komplikované. Umělá inteligence však není k dispozici pouze velkým korporacím, ale řada poskytovatelů své AI nástroje záměrně zpřístupňuje také malým a středním podnikům. Pečlivé vyhodnocení konkrétních požadavků a spolupráce s odborníky může podnikům pomoci najít a úspěšně nasadit vhodné AI řešení. Existuje také řada příkladů, které ukazují, jak mohou malé a střední podniky úspěšně implementovat umělou inteligenci v praxi.

Automatizujte rutinní úkony

AI může pomoci automatizovat opakující se a časově náročné úkoly. Společnosti tedy šetří nejen čas a zdroje, ale umožňují zaměstnancům soustředit se na strategičtější činnosti s vyšší přidanou hodnotou.

Analyzujte zákaznické potřeby

Pomocí umělé inteligence mohou společnosti analyzovat rozsáhlá data o svých zákaznících a lépe tak porozumět jejich potřebám. Na jejich základě mohou vytvářet personalizovaná doporučení a nabídky na míru a zvyšovat spokojenost a loajalitu zákazníků.

Předvídejte nabídku a poptávku

Analýza na bázi AI umožňuje společnostem předvídat poptávku po jejich produktech a službách. To jim umožňuje optimalizovat úroveň výroby a zásob a vyhnout se přetížení v rámci pracovních procesů.

Klaďte důraz na bezpečnost

Umělá inteligence může pomoci včas odhalit podvodné aktivity a minimalizovat bezpečnostní rizika. Pomocí algoritmů a strojového učení lze identifikovat podezřelé vzorce a anomálie a předcházet potenciálním hrozbám.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední CRM nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Zdroj: Pipedrive

Newsletter