Eyerim zvýšil tržby o třetinu a rozšiřuje kapacitu pro měření zraku

Slovenská společnost eyerim, jeden z největších online prodejců brýlí a poskytovatelů optických služeb ve střední a východní Evropě, uzavřela rok 2024 s nárůstem tržeb o 31,4 %. Tento růst byl poháněn především segmentem zaměřeným na vlastní produkty, mezi které patří privátní značky OiO by eyerim a Kohe by eyerim, doplňky a dioptrické čočky vyráběné na míru ve vlastní laboratoři. Tyto příjmy rostly třikrát rychleji než tržby z prodeje značek třetích stran, což potvrzuje úspěšnost strategie zaměřené na vlastní produkty. Po červencovém otevření pražské kamenné pobočky výrazně vzrostla poptávka po bezplatném měření zraku, což vedlo k plánu rozšířit kapacitu měření přidáním druhé vyšetřovací místnosti. Ačkoli je pražská pobočka významným úspěchem, eyerim zůstává především digitální společností, která zákazníkům v celém regionu přináší inovativní a cenově dostupná optická řešení.

„Naše tržby v loňském roce vzrostly o 31,4 %, což oproti předchozímu roku představuje růst o sedm procentních bodů. Stojí za tím zejména růst našich služeb zaměřených na kompletní péči o zrak, jako je bezplatné měření zraku a výroba čoček. Zároveň nám klesla míra vrácení a rušení objednávek, zrychlili jsme přepravu a zlepšili komunikaci se zákazníky,“ vysvětluje Yassaman Omidbakhsh, spoluzakladatelka eyerim.

Na podzim loňského roku otevřel eyerim první kamennou pobočku v Česku – v pražském Karlíně, kterou jen během prvního měsíce navštívilo přes 3 700 lidí, a do konce roku přibližně 13 000 zákazníků. Zkušení optometristé zde měsíčně provedou více než 200 měření zraku a společně s optiky pomáhají zákazníkům s výběrem správných brýlí a čoček.

„Zkušenosti z poboček v Praze a Bratislavě ukazují, že zájem o měření zraku je obrovský a dostupné termíny jsou neustále plně obsazené. Proto jsme se letos v Praze rozhodli pro otevření druhé vyšetřovací místnosti, díky níž bude možné provést až dvojnásobek měření a vyjít tak vstříc všem zájemcům,“ popisuje Martin Zahuranec, spoluzakladatel eyerim.

Studie provedená společností eyerim o chování zákazníků v oblasti nákupu dioptrických brýlí a kontaktních čoček v České republice, Slovensku a Polsku ukázala, že prodej dioptrických brýlí a čoček závisí nejen na ceně, ale také na odborném poradenství, kvalitě produktů a pohodlí nákupu. Přesto však pouze 22 % respondentů má zkušenost s nákupem brýlí online, ačkoli 61 % lidí uvádí zájem o tuto možnost.

„Chápeme, že nakupování brýlí online může na první pohled působit složitě. Naším cílem je zákazníkům ukázat, že je to ve skutečnosti snadné, rychlé a cenově výhodné. To vše díky využití moderních technologií. Zákazník si u nás může vyzkoušet stovky modelů brýlí i z pohodlí domova, a to s moderní technologií virtuálního zrcadla využívající rozšířenou realitu a 3D modelování. Nabízíme také vlastní konfigurátor na brýle s předpisem, který usnadňuje objednávání dioptrických a korekčních brýlí,“ říká Omidbakhsh.

Plány do budoucna: růst a další kamenná pobočka

V roce 2025 se eyerim zaměří na expanzi v online i offline prostředí, mimo jiné prostřednictvím showroomů. Prioritou bude rozšiřování služeb a zlepšování komfortu v oblasti dioptrických produktů, což dokládá plánované navýšení kapacity pro měření zraku v pražské pobočce. Soustředit se bude také na další růst v Polsku a Rumunsku, které patří mezi čtrnáct trhů, na nichž společnost aktuálně působí.

„Transformace z fashion e-shopu na plnohodnotnou online optiku zůstává i nadále důležitou součástí naší strategie. Za pomoci moderních technologií chceme zákazníkům poskytovat transparentní a efektivní způsob nákupu slunečních i dioptrických brýlí. Tento model funguje velmi dobře a dosavadní výsledky výrazně předčily naše očekávání. Je proto logickým krokem pokračovat v dalším rozvoji. Další pobočku plánujeme otevřít buď ve Varšavě, nebo v Bukurešti, čímž se přiblížíme k cíli být co nejdříve přítomni ve dvou největších městech na každém z našich trhů,“ doplňuje Zahuranec.

Slovenská společnost eyerim proměňuje svět oční optiky díky transparentnosti a využití moderních technologií. Jejím posláním je ukázat, že nákup brýlí může být intuitivní a zábavný. Nabízí vše pod jednou střechou – brýle na míru, sluneční brýle a kontaktní čočky. Společnost také přivedla na svět vlastní značky brýlí OiO by eyerim a Kohe by eyerim. Eyerim založili v roce 2015 Yassaman Omidbakhsh a Martin Zahuranec, kteří se potkali v jihovýchodní Asii, kde dříve vybudovali jeden z největších e-shopů v regionu. Myšlenka na eyerim vznikla v roce 2014 a o rok později společně s dalšími dvěma partnery založili firmu. Dnes tato dvojice vede společnost jako co-CEOs. Za osm let své existence získal startup investice v celkové výši více než 5 milionů eur. Rok 2023 přinesl výrazný růst, který byl v roce 2024 překonán ještě větším úspěchem. Společnost zároveň plánuje v budoucnu dále expandovat. Aktuálně se jedná o nejrychleji rostoucího hráče v segmentu oční optiky. Eyerim také otevřel svůj první showroom v Bratislavě a v létě 2024 i v Praze. Už dnes ovšem plánuje expanzi do dalších evropských měst. Do sféry oční optiky eyerim přináší totéž, co znamená Uber pro taxislužby nebo Booking pro ubytování.

Newsletter