Český technologický holding Synequs, jehož vlajkovou lodí je společnost Enehano, oznamuje po nedávném vstupu do společnosti Qest Technologies další velkou novinku. Synequs s celým portfoliem služeb expanduje pod názvem Enehano NL na nizozemský trh, kde plánuje do roku 2028 dosáhnout na roční tržby ve výši 100 milionů korun, a zároveň si tak otevřít cestu do dalších zemí.
Ačkoli má Synequs za sebou řadu úspěšných zakázek pro zahraniční klienty, Nizozemsko je pro něj první plnohodnotnou expanzí v západní Evropě s cílem vybudovat v Amsterdamu samostatnou pobočku čítající několik desítek konzultantů. Ta bude fungovat hybridně – část týmu zůstane v Česku, část bude mít možnost cestovat do Nizozemska nebo se tam dokonce plně relokovat. Tento model má pomoci nejen optimalizovat náklady, ale také přitáhnout nové talenty, které láká práce na rozsáhlých transformačních projektech pro zahraniční klienty.
„Pořád chceme růst a pracovat na zajímavých a velkých projektech, kterých v Česku tolik není. Po rozšiřování portfolia našich služeb v posledním roce a úspěšné implementaci Salesforce v největší české bance jsme se rozhodli ukázat i západnímu světu, co Češi umí,“ říká s lehkou nadsázkou Jiří Mach, prezident holdingu Synequs.
Posily pro nizozemský úspěch
Rozhodnutí pro Nizozemsko padlo díky několika klíčovým faktorům: zhruba desetinásobně většímu trhu s řešeními Salesforce oproti Česku, na které se Synequs z velké části specializuje, otevřenosti k digitálním inovacím, vysoké míře projektů vedených v angličtině i kulturní a technologické příbuznosti s českým trhem. Výhodou je také to, že zhruba třetina současných klientů Enehana je známá i v Nizozemsku.
Silné zastoupení v Amsterdamu pomohou budovat dvě čerstvé posily – Martin Havelka, který posledních 13 let působí přímo v Nizozemsku a nyní povede dodávky projektů Enehano NL, a Michal Mravinač, jenž má za sebou sedmiletou zkušenost v Salesforce a nyní bude zodpovídat za obchodní rozvoj.
„Nizozemský trh nám dává prostor ukázat nejen technické kompetence, ale také schopnost přemýšlet strategicky. Mnoho firem tu aktuálně řeší výměnu zastaralých systémů, potřebují se rychle adaptovat, a my jim v tom umíme pomoct,“ doplňuje Jiří Mach, nově také CEO Enehano NL.
Od pár klientů až ke 100 milionům
Enehano NL plánuje v prvních letech oslovit především společnosti z finančního sektoru a fintechu – tedy segment, ve kterém má české Enehano silné know-how. Vlajkovým příkladem je komplexní migrace systému Siebel na Salesforce pro Českou spořitelnu – projekt, jaký aktuálně řeší mnoho finančních institucí právě v Nizozemsku. Nebo nasazení Salesforce jako páteřního systému pro obchod, marketing a zákaznický servis, s čímž má Enehano zkušenosti například z fintechu Zonky.
Strategií Synequsu je do konce roku 2025 získat prvních 5–10 klientů a postupně se od menších klientů dostat k velkým zakázkám. Do roku 2028 chce pak vybudovat lokální tým a dosáhnout ročního obratu 100 milionů korun. Kromě core značky Enehano plánuje Synequs do Nizozemska přivést i další své specialisty – například tým BeHive Data, který se věnuje správě dat a jejich kvalitě, což je v současnosti silně rezonující téma i na nizozemském trhu. V logistickém hubu Evropy, jak je Nizozemsko označováno, také uplatní svoje zkušenosti odborníci z Qestu, pro něž je právě logistika nejsilnější doménou.
„V Nizozemsku má řada velkých společností své sídlo, proto věříme, že to pro nás může být do budoucna vstupní bod i na další evropské trhy, kde mají tyto korporace své dceřinné společnosti,“ popisuje Mach dlouhodobější vizi Synequsu.