Nad očekávání lepší výsledek amerického index ISM služeb pomohl růstu výnosů. Dolar umazal část ztrát, zůstává nad 1,1340 za euro. Koruna oslabila nad 24,93 za euro. Proti dolaru drží zisky pod 22,00.

O jaké automobily mají české maminky zájem?

V AAA AUTO tvoří ženy téměř 30 procent zákazníků a z nich téměř polovina tvoří specifickou skupinu matky. Podle nejnovějších statistik AAA AUTO, zveřejněné u příležitosti Dne matek, který letos připadá na dnešek, se v populaci maminek – řidiček těší největší oblibě benzinové automobily s manuální převodovkou v provedení kombi, MPV a SUV.

Jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru novějšího vozu u žen s malými dětmi je průměrná spotřeba a velikost kufru. Podle statistik AAA AUTO české ženy preferují benzinové motory (55 %) a jen pomalu přichází na chuť západnímu trendu automatických převodovek. „Auta s manuální převodovkou tvoří 88 % prodaných vozů právě maminkám, přesto v letošním roce evidujeme rostoucí zájem o automaty vyšším tempem než v předešlých letech,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

„V případě typu karoserie u zákaznic obecně vládne hatchback (36 %). Nicméně tento trend slábne a nejvýrazněji u žen s dětmi roste zájem o vozy MPV, kterých jsme v letošním roce prodali již o 37% více než vloni ve stejném období. Maminky kladou mnohem větší důraz na celkovou bezpečnost a bytelnost vozu a také roste počet rodin s více než dvěma dětmi. Sama z pohledu matky čtyřleté holčičky a aktivní řidičky preferuji větší bezpečné vozy s dobrým výhledem a velkým úložným prostorem,“ dodala Topolová.

České maminky potkáte na silnících nejčastěji ve vozech značky Škoda, Volkswagen a Ford. Nejoblíbenějšími modely jsou v případě kombi Škoda Octavia a Fabia a Volkswagen Passat. V případě MPV pak vedou Škoda Roomster a Volkswagen Touran a Sharan. Z SUV vedou Hyundai ix35, Kia Sportage a Škoda Yeti. Nejčastěji jsou vozy šedé, bílé a černé.

Newsletter