Nad očekávání lepší výsledek amerického index ISM služeb pomohl růstu výnosů. Dolar umazal část ztrát, zůstává nad 1,1340 za euro. Koruna oslabila nad 24,93 za euro. Proti dolaru drží zisky pod 22,00.

Segment zdraví a kosmetiky tahounem zájmu o maloobch. prostory

Zájem maloobchodů o kamenné prodejny bude trvale růst po dobu pěti let na klíčových světových maloobchodních trzích. Podle studie společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb, budou o maloobchodní prostory projevovat zvýšený zájem společnosti působící především v segmentu zdraví a kosmetiky.

Nová analýza detailně zkoumá vývoj na maloobchodních trzích v následujících šesti významných ekonomikách světa: Číně, Spojených státech amerických, Španělsku, Německu, Itálii a Velké Británii. Analýza se zaměřuje na předpokládaný vývoj zájmu o maloobchodní prostory po dobu příštích pěti let v následujících čtyřech segmentech: potraviny, oblečení a obuv, zdraví a kosmetika a domácnost a zahrada.

Společnost CBRE předpovídá, že zájem o maloobchodní prostory bude nejvyšší ze strany firem působících v segmentu zdraví a kosmetika v Číně (růst o 8,1 %). Následuje Německo (růst o 4,5 %), Itálie (4,2 %), Velká Británie (1,7 %), Spojené státy americké (1,6 %) a Španělsko (1,1 %). Růst napříč celým segmentem bude poháněn především vývojem a zaváděním nových technologií a inovací a zvyšující se poptávkou ze strany spotřebitelů, kteří se nezdráhají čím dál častěji investovat do sebe samých.

Natasha Patel, Director, Global Retail Research ve společnosti CBRE, říká: „Technologie, inovace a sociální sítě sehrály klíčovou roli v úspěšném rozmachu segmentu zdraví a kosmetika a nadále budou nedílnou součástí strategií rozvoje firem působících v tomto sektoru i v následujících letech. Různé značky v tomto segmentu s úspěchem zavádějí zajímavé obchodní a marketingové postupy. Ideálním příkladem jsou například make-up obrazovky, které ještě před nákupem umožňují zákazníkům si představit, jak produkty vypadají, a zprostředkovávají jim zážitek, jež je láká navštívit kamennou prodejnu dané značky. Řada značek úspěšně aplikuje omnichannel marketing k oslovení zákazníka, k čemuž umně využívá sociální sítě a kamenné prodejny. A některé to dělají tak dobře a efektivně, že analytická data ze svých sociálních sítí využívají k vylepšování své strategie spojené s pronájmem obchodních prostor.“

Dalším sektorem, který podle CBRE zaznamená významný nárůst v zájmu o maloobchodní prostory, je domácnost a zahrada. V Číně CBRE předpokládá nárůst zájmu o maloobchodní prostory v tomto segmentu o 20,4 %. Následuje Španělsko (2,3 %), Itálie (1,2 %) a Německo (0,8 %). Oděvní a obuvní i potravinový sektor bude rovněž stabilně růst na celé řadě trhů. CBRE přeppovídá, že v Evropě zaujme vedoucí pozici Španělsko, kde je v obou zmiňovaných segmentech očekáván nárůst zájmu o maloobchodní prostory ve výši 2,2 %, respektive 1,2 %.

David Close, Head of EMEA Occupier transactions ve společnosti CBRE, říká: „Potraviny, zdraví a kosmetika, oblečení a obuv, domácnost a zahrada jsou segmenty, které mají skutečně velkou a reálnou šanci změnit tvář maloobchodního prodeje v kamenných obchodech a my očekáváme, že zájem o maloobchodní prostory bude trvale růst na celé řadě světových trhů.“

„Přestože je maloobchod ve fázi transformace, kamenná prodejna nadále zůstane klíčovým místem pro oslovení a udržení zákazníků i nárůst obratu. Náš výzkum potvrzuje, že navzdory nárůstu prodejů přes internet, spotřebitelé dávají přednost omnichannel marketingu ze strany značek a osobnímu zážitku. I z těchto důvodů zůstane kamenná prodejna mimořádně důležitým místem, kde bude mít zákazník možnost se především inspirovat, získat informace, testovat produkty a se značkou se více ztotožnit.“

Newsletter