Evropské výnosy rostou, americké ve střednědobých splatnostech klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,1400 za euro. Koruna po zpevnění odevzdala část zisků nad 24,75 za euro. Proti dolaru nad 21,70.

Mobily letos ve sledování on-line videa předstihnou PC

Mobilní telefony a tablety letos předstihnou pevná zařízení a stanou se hlavní platformou využívanou ke sledování on-line videa. Spotřebitelé po celém světě stráví sledováním internetového videa na mobilních zařízeních v průměru 19,7 minuty denně, což je meziroční růst o dvě pětiny. Na stolních PC a chytrých televizích bude doba sledování stagnovat na 16 minutách. Vyplývá to z analýzy mediální agentury ZenithOptimedia.

Rychlý růst mobilního videa je způsoben rostoucí oblibou mobilních zařízení, zejména levných mobilních telefonů a tabletů v zemích s nižšími příjmy, vývojem lepších mobilních displejů a rozšířením vysokorychlostního datového připojení, zejména LTE. Sledování mobilního videa vzroste podle analýzy v roce 2017 o 33 procent a v roce 2018 o 27 procent, kdy dosáhne 33,4 minuty denně. V roce 2018 budou mít mobilní zařízení na kontě 64 procent veškerého sledování on-line videí.

Loni zadavatelé reklamy utratili za on-line videoreklamu 17,5 miliardy USD proti 13,4 miliardy v roce 2014. V dalších letech porostou výdaje v průměru o pětinu ročně.

Přestože většina on-line videí je sledována na mobilních zařízeních, většina výdajů na on-line videoreklamu připadá pevným zařízením, a bude tomu tak i v roce 2017. Agentura odhaduje, že videoreklamám pro pevná zařízení připadne letos 68 procent veškeré on-line videoreklamy, což je pokles proti 75 procentům v minulém roce. ZenithOptimedia očekává, že mobilní reklama se vyrovná reklamě na pevných zařízeních až v roce 2018.

„Rozšiřování mobilních zařízení a vysokorychlostního připojení znamená, že spotřebitelé budou mít on-line video obsah na dosah ruky během celého dne. To zadavatelům reklamy přináší nové příležitosti ke komunikaci se spotřebiteli za použití on-line videoreklamy, která kombinuje audiovizuální reklamu, jež má schopnost budovat značku, s precizním zacílením a personalizací,“ uvedl analytik ZenithOptimedia Jonathan Barnard.

Newsletter