Dolar umazal část včerejších zpráv pod 1,1350 za euro. Americké výnosy rostou. Měny regionu zpevnily. Koruna pod 24,95 za euro. Proti dolaru ve ztrátě nad 22,00.

2024 pro slovenský Luigi’s Box: Klienti v USA, 50% růst a světová špička v žebříčku Gartner

Loňský rok díky akvizici českého konkurenta Persoo znamenal pro slovenskou technologickou společnost Luigi’s Box rozšíření klientely, upevnění pozice na trhu a posílení týmu o desítky odborníků. Společnost, jež se specializuje na personalizované vyhledávání, doporučování a řazení produktů, v uplynulém roce potvrdila stabilní růst, ale také dále expandovala do zahraničí. V opakovaných ročních tržbách (ARR) zaznamenal Luigi’s Box 50% nárůst na více než 9 milionů eur (přes 230 milionů korun). Kromě stávajících klientů Alza nebo Dr. Max jeho technologii od loňského roku používají také e-shopy Notino či Sportisimo. Letos se Luigi’s Box zaměří na další zkvalitnění zákaznické spokojenosti, vývoj nových produktů a posilování své pozice v zahraničí.

„Loni se nám podařilo nejen pokračovat v už několik let trvajícím růstu a profitabilitě, ale také získat silnější postavení na mezinárodní úrovni. Výrazně nám v tom pomohlo spojení s Persoo. Díky většímu týmu se můžeme soustředit nejen na domácí trh, ale také na zahraničí. Také jsme díky tomuto spojení posílili vývoj a dále vylepšili analytické nástroje pro svoje klienty. E-shopy tak s námi mohou nejen optimalizovat vyhledávání, ale získají i přesný obraz o chování kupujících. Dlouhodobě dbáme na to, aby naše expanze i produktový vývoj probíhaly udržitelně, efektivně a s ohledem na zákazníka. Vážím si toho, že naši technologii využívají přední e-commerce hráči na trhu,“ říká Gejza Nagy, spoluzakladatel a CEO společnosti Luigi’s Box.

Klientská mezinárodní jednička

Opakované roční tržby (ARR) Luigi’s Boxu vzrostly loni o přibližně 50 %, čímž dosáhly více než 230 milionů korun. Aktuálně vyhledávací, doporučovací a kategorizační technologii Luigi’s Boxu využívá přes 4 000 e-shopů napříč Evropou, asi o pět set více než na začátku uplynulého roku. Loni mezi ně přibyly další z největších českých online prodejců, například tuzemská jednička v segmentu kosmetiky a drogerie Notino nebo největší český e-shop se sportovním vybavením Sportisimo.

Zákaznickou spokojenost s produkty Luigi’s Boxu také dokládá umístění na prvním místě kategorie Search and Product Discovery žebříčku Gartner Peer Insight pro oblast Evropy, Blízkého východu a Afriky a na třetím celosvětovém místě ve stejné kategorii. Společnost Gartner tento žebříček sestavuje na základě zpětné vazby od skutečných ověřených uživatelů.

„Umístění v žebříčku Gartner pro nás znamená, že jdeme správným směrem a naše řešení přináší zákazníkům skutečnou hodnotu, ať už ve zvýšení konverzního poměru o desítky až stovky procent, nebo v uspořeném času produktových manažerů, copy týmů či developerů. Zároveň to potvrzuje správnost naší strategie, kdy klientům nejen poskytujeme okamžitě funkční produkt s minimální dobou implementace, ale jsme ochotni s nimi také dlouhodobě úzce spolupracovat na jeho dalším vývoji a přizpůsobovat ho jejich potřebám,“ dodává Nagy.

Úspěchy v zahraničí a rostoucí tým

Za hranicemi se společnosti daří mj. v zemích DACHu, kam firma vstoupila v roce 2023. Díky navazování partnerství s e-commerce agenturami posiluje svou pozici a získává klienty také ve Spojeném království a Polsku, které pro Luigi’s Box představuje druhý nejvýznamnější trh. Nové klienty se Luigi’s Boxu daří úspěšně integrovat rovněž v USA. „Do Spojených států jsme začali vstupovat v minulém roce. Americké prostředí je mimořádně konkurenční, ale zároveň jde o několikanásobně větší trh, než představují evropské státy. Díky skvělé škálovatelnosti našeho řešení můžeme růst spolu s firmami a AI-driven product discovery dodat i největším společnostem,“ uzavírá Nagy s tím, že letos chce firma dále personálně posílit a s týmem se soustředit na upevnění pozice v globálním kontextu a uvedení nového produktu.

Luigi’s Box je slovenská technologická společnost poskytující e-shopům inteligentní vyhledávání a doporučování produktů. Rovněž jim pomáhá využít data o nákupním chování zákazníků ke zvyšování prodeje. Její řešení poskytuje díky AI a strojovému učení výsledky a doporučení personalizované pro jednotlivé kupující. Technologii Luigi’s Box využívá více než 4 000 evropských e-shopů. Mezi nimi například tuzemská Alza, Notino, Sportisimo, Benu, Answear, Škoda Auto, O2 či Košík.cz. V roce 2023 společnost akvírovala svého českého konkurenta Persoo. Obchodem v řádu milionů eur Luigi’s Box rozšířil tým a upevnil své postavení ve střední Evropě. V roce 2024 se Luigi’s Box umístil na prvním místě kategorie Search and Product Discovery žebříčku Gartner Peer Insight v kategorii pro oblast EMEA a na třetím místě celosvětově.

Newsletter