Loňský rok díky akvizici českého konkurenta Persoo znamenal pro slovenskou technologickou společnost Luigi’s Box rozšíření klientely, upevnění pozice na trhu a posílení týmu o desítky odborníků. Společnost, jež se specializuje na personalizované vyhledávání, doporučování a řazení produktů, v uplynulém roce potvrdila stabilní růst, ale také dále expandovala do zahraničí. V opakovaných ročních tržbách (ARR) zaznamenal Luigi’s Box 50% nárůst na více než 9 milionů eur (přes 230 milionů korun). Kromě stávajících klientů Alza nebo Dr. Max jeho technologii od loňského roku používají také e-shopy Notino či Sportisimo. Letos se Luigi’s Box zaměří na další zkvalitnění zákaznické spokojenosti, vývoj nových produktů a posilování své pozice v zahraničí.
„Loni se nám podařilo nejen pokračovat v už několik let trvajícím růstu a profitabilitě, ale také získat silnější postavení na mezinárodní úrovni. Výrazně nám v tom pomohlo spojení s Persoo. Díky většímu týmu se můžeme soustředit nejen na domácí trh, ale také na zahraničí. Také jsme díky tomuto spojení posílili vývoj a dále vylepšili analytické nástroje pro svoje klienty. E-shopy tak s námi mohou nejen optimalizovat vyhledávání, ale získají i přesný obraz o chování kupujících. Dlouhodobě dbáme na to, aby naše expanze i produktový vývoj probíhaly udržitelně, efektivně a s ohledem na zákazníka. Vážím si toho, že naši technologii využívají přední e-commerce hráči na trhu,“ říká Gejza Nagy, spoluzakladatel a CEO společnosti Luigi’s Box.
Klientská mezinárodní jednička
Opakované roční tržby (ARR) Luigi’s Boxu vzrostly loni o přibližně 50 %, čímž dosáhly více než 230 milionů korun. Aktuálně vyhledávací, doporučovací a kategorizační technologii Luigi’s Boxu využívá přes 4 000 e-shopů napříč Evropou, asi o pět set více než na začátku uplynulého roku. Loni mezi ně přibyly další z největších českých online prodejců, například tuzemská jednička v segmentu kosmetiky a drogerie Notino nebo největší český e-shop se sportovním vybavením Sportisimo.
Zákaznickou spokojenost s produkty Luigi’s Boxu také dokládá umístění na prvním místě kategorie Search and Product Discovery žebříčku Gartner Peer Insight pro oblast Evropy, Blízkého východu a Afriky a na třetím celosvětovém místě ve stejné kategorii. Společnost Gartner tento žebříček sestavuje na základě zpětné vazby od skutečných ověřených uživatelů.
„Umístění v žebříčku Gartner pro nás znamená, že jdeme správným směrem a naše řešení přináší zákazníkům skutečnou hodnotu, ať už ve zvýšení konverzního poměru o desítky až stovky procent, nebo v uspořeném času produktových manažerů, copy týmů či developerů. Zároveň to potvrzuje správnost naší strategie, kdy klientům nejen poskytujeme okamžitě funkční produkt s minimální dobou implementace, ale jsme ochotni s nimi také dlouhodobě úzce spolupracovat na jeho dalším vývoji a přizpůsobovat ho jejich potřebám,“ dodává Nagy.
Úspěchy v zahraničí a rostoucí tým
Za hranicemi se společnosti daří mj. v zemích DACHu, kam firma vstoupila v roce 2023. Díky navazování partnerství s e-commerce agenturami posiluje svou pozici a získává klienty také ve Spojeném království a Polsku, které pro Luigi’s Box představuje druhý nejvýznamnější trh. Nové klienty se Luigi’s Boxu daří úspěšně integrovat rovněž v USA. „Do Spojených států jsme začali vstupovat v minulém roce. Americké prostředí je mimořádně konkurenční, ale zároveň jde o několikanásobně větší trh, než představují evropské státy. Díky skvělé škálovatelnosti našeho řešení můžeme růst spolu s firmami a AI-driven product discovery dodat i největším společnostem,“ uzavírá Nagy s tím, že letos chce firma dále personálně posílit a s týmem se soustředit na upevnění pozice v globálním kontextu a uvedení nového produktu.
Luigi’s Box je slovenská technologická společnost poskytující e-shopům inteligentní vyhledávání a doporučování produktů. Rovněž jim pomáhá využít data o nákupním chování zákazníků ke zvyšování prodeje. Její řešení poskytuje díky AI a strojovému učení výsledky a doporučení personalizované pro jednotlivé kupující. Technologii Luigi’s Box využívá více než 4 000 evropských e-shopů. Mezi nimi například tuzemská Alza, Notino, Sportisimo, Benu, Answear, Škoda Auto, O2 či Košík.cz. V roce 2023 společnost akvírovala svého českého konkurenta Persoo. Obchodem v řádu milionů eur Luigi’s Box rozšířil tým a upevnil své postavení ve střední Evropě. V roce 2024 se Luigi’s Box umístil na prvním místě kategorie Search and Product Discovery žebříčku Gartner Peer Insight v kategorii pro oblast EMEA a na třetím místě celosvětově.