4camping plánuje rozsáhlou expanzi i zvýšení počtu kamenných prodejen

Společnost ForCamping, provozovatel úspěšného e-shopu 4camping.cz a organizátor každoroční Výstavy stanů v Praze, představila své ambiciózní plány na expanzi do dalších zemí a rozšíření sítě prodejen v roce 2025. S více než 405 tisíci kusů zboží k prodeji se firma řadí mezi největší prodejce outdooru, přičemž její e-shop patří mezi 50 největších v Česku.

4camping sklad Pardubice

“Naším cílem je do konce roku 2026 zdvojnásobit tržby oproti loňskému roku, což znamená zvýšení celkového obratu na 1,450 miliardy korun,“ uvedl Jaroslav Skalka, spolumajitel ForCamping. Klíčovými faktory pro dosažení těchto cílů jsou nový moderní sklad v Pardubicích, expanze na zahraniční trhy, zvýšení počtu fyzických prodejen a efektivnější využití umělé inteligence a moderních technologií. 

V současnosti 4camping působí v 11 zemích, včetně Česka, Slovenska, Maďarska a Rumunska, kde provozuje celkem 24 prodejen. Pouze e-shop je dostupný v Chorvatsku, Bulharsku, Ukrajině, Polsku, Itálii, Španělsku a nově ve Francii. Společnost plánuje letos zvýšit tržby na 890 milionů korun z loňských 725 milionů. 

Rok 2024 přinesl výrazné zrychlení expanze, kdy 4camping vstoupil na polský, italský, španělský a francouzský trh, který zahrnuje přes 216 milionů obyvatel. V příštím roce plánuje spuštění lokalizovaných e-shopů v Německu, Rakousku a Švýcarsku, výhledově pak také v Nizozemí a Belgii. 

Expanze se zaměřuje také na rozšíření počtu kamenných prodejen. V Česku se jejich počet zvýší z 18 na 30, na Slovensku ze 3 na 8, v Maďarsku přibudou 4 nové prodejny k současným 2, v Rumunsku dojde k přechodu z franšízové prodejny na vlastní a nově plánuje 4camping otevřít 2 obchody v Polsku.

“Expanze do zahraničí a rozšíření sítě prodejen je naplněním našeho dlouhodobého plánu a závazku přinášet kvalitní outdoorové vybavení co nejširšímu okruhu zákazníků. Do konce roku 2026 plánujeme zdvojnásobit loňské tržby a dále chceme růst tempem 20 % ročně,” říká Ondřej Žák, CEO společnosti.

Pro splnění těchto cílů plánuje společnost zvýšit podíl vlastních značek outdoorového, sportovního a módního zboží – ZULU, Warg, MOOA, které nyní tvoří 18 % obratu firmy. Do čtyř let by měl být podíl vlastních značek téměř dvojnásobný, tedy 32 procent.

zleva Jaroslav Skalka (zakladatel) a Ondřej Žák (CEO)

Newsletter