Automatizace, agregace dat a další technologie pomáhají firmám se zvýšením obratu. Dle 71 % respondentů příjmy jejich firem v roce 2021 narostly, přičemž 73 % podniků dosáhlo svých finančních cílů či je přesáhlo. Vyplývá to z průzkumu společnosti Pipedrive, která vyvíjí komplexní CRM platformu pro efektivní řízení prodejů. Ze závěrů rovněž vyplývá, že pouze malé množství respondentů se ve svých firmách setkalo se snížením počtu zaměstnanců, snížením rozpočtů či změnou benefitů.
„Automatizace je jednou z cest, jak dosáhnout vyšší efektivity. Snižuje časově náročnou administrativní práci a opakující se úkoly, pomáhá sledovat správné činnosti vedoucí k úspěšnému prodeji a sjednocuje všechny nástroje potřebné pro práci. Ve výsledku CRM platforma slouží jako nástroj pro zvýšení produktivity každého týmu a pro naplnění obchodních cílů,“ uvádí Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.
Průzkum firmy Pipedrive ukazuje, že klíčovými faktory pro úspěch firmy jsou silné zaměření na strategii, spolupráce mezi sehranými marketingovými a prodejními týmy a správná technologie, která umožňuje růst společnosti. CRM platformy však mají mnohostranné využití, nejčastěji se mezi respondenty využívají k automatizaci reportů a údajů o prodejích. Z průzkumu plyne, že firmy využívající těchto technologií automatizací s větší pravděpodobností dosáhnou stanovených cílů.
Zavedení technologií a automatizace však nejsou jediné faktory ovlivňující úspěch společnosti, značný vliv má také kvalita vedení a managementu firmy. Téměř polovina profesionálů, kteří nedosáhli prodejních cílů, uvádí potřebu zlepšení managementu a vedení ve firmě. Celkem 42 % respondentů, jejichž firmy dosáhly nižšího růstu příjmů oproti prognózám, dále uvedlo potřebu zlepšit strategii, cíle a mise svých firem.
Hlavní zjištění průzkumu
- Značný růst ve všech oblastech – I přes výzvy loňského roku uvedlo 71 % respondentů, že jejich společnosti vzrostly více v roce 2021 oproti roku 2020.
- Zavedení technologií napomáhá růstu a spokojenosti zaměstnanců – Firmy, které zavedly nové technologie a automatizovaly své prodejní a marketingové procesy, měly o 16 % vyšší pravděpodobnost dosažení svých prodejních cílů.
- Silný leadership je klíčem k úspěchu – 41 % respondentů, jejichž firmy nedosáhly v loňském roce svých prodejních cílů, považuje za důvod tohoto neúspěchu neadekvátní leadership a management.
- Spolupráce prodeje a marketingu zvyšuje příjmy – Firmy s dobře integrovaným prodejem a marketingem měly o 26 % vyšší pravděpodobnost, že jejich příjmy překročí prognózy.
- Investice do marketingu přináší výsledky – 78 % respondentů uvedlo, že marketingové investice v roce 2021 měly průměrnou, dobrou či velmi dobrou návratnost.
- Práce na dálku přispívá k větší produktivitě – Dvě třetiny respondentů uvedly, že práce na dálku měla pozitivní dopad na jejich pracovní život, a 46 % respondentů vzrostla produktivita oproti 12 % respondentů, kterým produktivita klesla.
Vzorek dotázaných tvoří celkem 1 114 respondentů ze Severní a Jižní Ameriky, Asie, Austrálie, Evropy a Afriky. Respondenty jsou specialisté v oblasti prodeje a marketingu, majitelé firem či zaměstnanci startupů, malých, středních a velkých podniků. Většina respondentů (31 %) pracuje ve firmách o 21 až 100 zaměstnancích.
Více o Pipedrive
Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, díky akvizici Mailigenu v Rize a v Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě. V České republice má tým 52 lidí, z toho 27 vývojářů a 16 produktových manažerů a designérů.