AI agent pro hotely: Vize Mews pro využití AI v hotelnictví

Mews, přední software pro hotelový sektor a sdílené ubytování, v nové zprávě shrnuje, jak inteligentní agenti ovlivní ubytovací procesy. Segment pohostinství a hotelových služeb vstupuje do nové, vyspělejší fáze formované AI agenty. Podle aktuální zprávy AI agenti pro hotely: Vize Mews pro AI v odvětví hospitality posun od asistivní k autonomní inteligenci v následujících deseti letech redefinuje způsob fungování hotelů, jejich systém učení i úroveň poskytovaných služeb a zážitků.

„Po léta hotelnictví ovlivňoval nesoulad mezi technologiemi a lidským přístupem. AI agenti tuto propast překonávají. Dovedou uvolnit lidi od rutinní práce a ti se pak soustředí na to podstatné, co obor skutečně definuje: samotnou pohostinnost. Vždy jsme mluvili o ‚uživatelském odpojení‘ – chtěli jsme, aby hoteliéři trávili více času s hosty a méně před monitory nebo při tvorbě reportů. Tato nová fáze inteligence jim přináší posilu v podobě digitálních kolegů, kteří spolupracují napříč systémy a odděleními. Technologie se stává aktivním partnerem v každodenním provozu,“ říká Richard Valtr, zakladatel Mews.

Na základě propojeného ekosystému, který Mews buduje už více než deset let – a který posílila i nedávná akvizice společnosti DataChat, předního hráče v oblasti generativní AI pro analytiku – umožní AI agenti zcela nový stupeň koordinace napříč optimalizací výnosů, provozem i péčí o hosty.

To ale neznamená budoucnost řízenou čistě roboty. Hoteliéři zůstanou u kormidla a sami rozhodnou, co a v jakém rozsahu chtějí automatizovat, zatímco inteligentní systémy budou postupně přebírat více koordinačních úloh. Cesta k plné automatizaci tak bude pozvolná – týmy si budou moci osvojovat AI vlastním tempem a zároveň zůstane lidský přístup středobodem hotelnictví.

Od předchozích verzí automatizace nebo chatbotů se AI agenti liší komplexním propojením hotelových systémů. Díky tomu mohou autonomně uvažovat, plánovat a jednat, přičemž stále spolupracují i s personálem a dalšími agenty na dosažení konkrétních obchodních cílů. Namísto čekání na pokyny tyto systémy aktivně koordinují provoz, řídí tržby i péči o hosty a dokážou odhadovat potřeby, přerozdělovat zdroje a personalizovat zážitky v reálném čase.

Proč právě teď – a proč je to důležité

Zpráva zdůrazňuje souběh faktorů, které tuto transformaci činí nevyhnutelnou. Jde o pokroky ve velkých jazykových modelech, rostoucí provozní složitost moderních hotelových ekosystémů a nástup otevřených, propojených platforem. Přestože mnoho systémů v pohostinství zůstává oddělených, otevřená API architektura Mews poskytuje interoperabilitu i tok dat potřebný k tomu, aby AI agent fungoval správně.

Propojením všech úrovní hotelového provozu vytváří Mews základnu, na které mohou inteligentní agenti v reálném čase rozhodovat, jednat a spolupracovat napříč systémy. Ačkoli 92 % cestovních organizací už s generativní AI experimentovalo, většina z nich je stále omezená na statické asistenty nebo jednorázové automatizace.

AI agenti ale představují další fázi: inteligentní agenti fungují jako digitální kolegové, kteří orchestrují pracovní procesy napříč fragmentovanými systémy a přinášejí měřitelný dopad na efektivitu, ziskovost a spokojenost hostů. Aby však agenti fungovali správně, potřebují sémantickou vrstvu – jednotný datový model, který poskytne AI kontextuální porozumění pro přesná a důvěryhodná rozhodnutí. Bez něj zůstává hotelová technologie roztříštěná a reaktivní.

Nahlédnutí do budoucnosti AI agentů

Na pozadí a nepozorovaně budou brzy pracovat tyto typy agentů:

  • Agent pro tržby: neustále optimalizuje ceny a distribuci na základě poptávky a tržních dat.
  • Provozní agent: předvídá potřeby personálu, plánuje úklid a koordinuje údržbu dříve, než vzniknou problémy.
  • Agent pro hosty: funguje jako digitální concierge, proaktivně vytváří personalizované zážitky a proměňuje potenciální stížnosti v okamžiky radosti.

AI agenti nemají ambici nahradit člověka. Jejich cílem je uvolnit prostor personálu, aby se mohl více věnovat hostům a jejich individuálním potřebám.

„Skutečná péče bude vždy záležitostí lidí. Úkolem AI je tento lidský faktor posílit – dát personálu čas, přehled a jistotu k tomu, aby odvedli tu nejlepší práci,“ doplňuje Matt Welle, CEO Mews.

Jak zpráva uvádí, posun od tradičních systémů k AI agentům se již zrychluje. Díky pokroku v konverzační inteligenci a sémantickém modelování, včetně integrace technologie a know-how společnosti DataChat, Mews urychluje vývoj autonomních a poloautonomních agentů v oblasti tržeb, provozu a péče o hosty. Tyto inovace jsou zásadním krokem směrem k „AI-first“ operačnímu systému pro pohostinství, kde si inteligentní agenti průběžně osvojují nové zkušenosti a provoz hotelů je díky nim efektivnější, adaptabilnější a více proklientský.

O zprávě
AI agenti pro hotely: Vize Mews pro AI v odvětví hospitality zkoumá reálné dopady autonomní inteligence na hotely a dodavatele jejich technologií. Zahrnuje vývoj AI v pohostinství, roli sémantické vrstvy a návod, jak bezpečně a efektivně zavádět AI agenty.

Celá zpráva je k dispozici na: mews.com/agentic-ai-report

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Platforma Mews Hospitality Cloud, kterou využívá 12 500 zákazníků ve více než 85 zemích, je navržena tak, aby zefektivnila provoz moderních hoteliérů, vylepšila zážitky hostů a vytvořila ziskovější podniky. Mezi zákazníky patří Generator-Freehand, The Strawberry Group, The Social Hub či Airelles. Mews byl oceněn jako Nejlepší PMS (2024) a zařazen mezi Nejlepší místa pro práci v hotelové technologii (2021, 2022, 2024) společností HotelTechReport, získal také tituly Nejlepší světový poskytovatel hotelového PMS (2023) a Nejlepší nezávislý světový poskytovatel hotelového PMS (2022, 2023) podle World Travel Tech Awards. Společnost Mews má pobočky v Evropě, Spojených státech a Austrálii. V roce 2025 získal Mews dalších 75 milionů dolarů od investiční firmy Tiger Global. Firma zároveň rozšířila své působení v Asii, Pacifiku a Británii díky akvizici novozélandské Clarity Hospitality. V HotelTechAwards si navíc potřetí odnesla titul nejlepšího PMS na světě a nově získala titul „leader“ v prestižním hodnocení IDC MarketScape: Worldwide Hospitality Property Management Systems 2025.

 

 

Newsletter