Mediálně-technologická společnost Netflix reportovala hospodářské výsledky za první čtvrtletí, které investorům opět pozitivně vyrazily dech. Růst počtu předplatitelů pokračuje, i přes nedávné zvýšení ceny za služby. Firma expandovala ziskovou marži v Americe. Pokračuje rapidním tempem ve tvorbě vlastního obsahu. Na druhé straně, konkurence také nespí a cena akcií Netflix již od začátku roku vyskočila o více než 60 procent. Uvedl to Martin Vlček, hlavní makléř BH Securities.
„Za první kvartál firma získala 7,4 milionu nových odběratelů a její kvartální zisky meziročně stouply o 43 procent na 3,7 miliardy dolarů. Čistý zisk na akcii za uplynulé čtvrtletí vzrostl na 0,64 dolaru. Službu Netflix již využívá 125 milionů diváků po celém světě. Většina nových předplatitelů služby pochází ze zahraničních trhů,“ dodává Vlček.
Rizik pro firmu i akcii je podle něj celá řada. Zmiňme například konkurenci od jiných poskytovatelů obsahu, např. Disney, 21st Century Fox nebo Time Warner. Na straně platformy respektive služby předplatného zákazníkům Netflixu zase konkurují existující služby, například Hulu, Amazon, HBO a další, ale částečně také nově spuštěné předplatné ESPN a plánované předplatné pro děti od Disney. Rozdíly mezi vlastníkem obsahu a poskytovatelem platformy se začínají stírat a tyto segmenty si navzájem začínají významným způsobem „lézt do zelí“.