AURES Holdings má nový tým a strategii pro elektromobilitu

V letošním roce Skupina plánuje do nabíjecí infrastruktury investovat přes tři miliony korun

Faktický zákaz prodeje aut se spalovacím motorem od roku 2035, nebo plánovaná a kritizovaná emisní norma EURO 7 jsou nesporným krokem k přechodu na bezemisní mobilitu v Evropě. Skupina AURES Holdings, která je největším prodejcem ojetých automobilů ve střední Evropě, se na něj chystá již nyní. V letošním roce plánuje investovat do infrastruktury přes tři miliony korun a dále rozšíří nabídku ojetých hybridů a elektromobilů. Do roku 2025 chce mít všechny své pobočky uzpůsobené i pro prodej různých typů bateriových vozů včetně doplňkových produktů, jako jsou například dobíjecí kabely a wallboxy. Zákazníkům bude k dispozici i specialista na bezemisní vozy, který dokáže odpovědět na veškeré otázky ohledně provozu těchto automobilů. Pro zavádění elektromobility AURES Holdings vypracoval komplexní strategii a vytvořil specializovaný tým, jež jí bude realizovat.

„Postupný přechod k bezemisní mobilitě je pro nás v tomto okamžiku výzvou. Vnímáme snahy evropských lídrů k co nejrychlejšímu konci spalovacích motorů, proto musíme reagovat. Zároveň vidíme každoroční nárůst zájmu o dosud alternativní pohony, které se již velmi rychle stávají běžnou součástí sekundárního trhu a neustále navyšují svůj tržní podíl. Předpokládám, že letošní rok ještě nebude v rámci bateriových vozů tak silný, ale rok 2024 velice pravděpodobně přinese na trh větší množství elektroaut, která jsou dnes například součástí firemních flotil. Máme proto jasnou strategii, jak tento segment sekundárního trhu v následujících letech rozvíjet,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel a člen představenstva společnosti AURES Holdings, která provozuje mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna. „V západní Evropě, kde jsou s elektromobilitou výrazně dále než střední Evropa, už dnes s naší společností Driverama sledujeme, že elektromobilita je na sekundárním trhu pro zákazníky zajímavá a nebojí se jí. Zájem se zde pochopitelně pojí i s vyšší koupěschopností obyvatelstva,“ dodává Vaněček.

V zemích střední Evropy, kde společnost AURES Holdings obchoduje, jsou pro zákazníky zatím stále populárnější hybridní modely, tedy kombinace elektromotoru a konvenčního spalovacího motoru. Jejich průměrné ceny se v závislosti na zemi prodeje pohybují okolo 550 tisíc korun v Česku, 510 tisíc na Slovensku a 420 tisíc v Polsku. Nejčastěji se jedná o japonské značky Toyota a Suzuki, nebo korejské duo Kia a Hyundai. U elektromobilů jsou cenové nůžky mezi jednotlivými zeměmi rozevřenější. V Česku, kde je poptávka nejsilnější, je průměrná cena téměř 880 tisíc korun, na Slovensku 570 tisíc korun a v Polsku okolo půl milionu korun. Populární je tak cenově dostupný Nissan Leaf, dražší BMW i3 nebo prémiová Tesla Model 3, které se jen od začátku roku prodaly již 6 kusů, což je pouze o dva méně než za celý rok 2022. V letošním roce skupina cílí na to, aby hybridy činily přes 6 % a elektromobily přes 0,5 % z celkového počtu prodaných vozů.

Se zvyšujícím se zájmem o elektromobilitu je nutné připravovat i technické zázemí a rozvíjet znalosti prodejního a výkupního personálu. „Snažíme se co nejrychleji přizpůsobit své pobočky novým trendům. Budujeme nabíjecí infrastrukturu včetně instalací fotovoltaických panelů, máme k dispozici univerzální diagnostické řešení, které nám umožní objektivně zhodnotit stav vykupovaných bateriových vozů a zároveň neustále školíme náš tým tak, by byl schopen poskytnout zákazníkům veškeré informace k obrovskému množství nových modelů,“ komentuje aktuální stav Vaněček. S tím se pochopitelně pojí i prezentace elektromobilů a hybridů na webových prodejních platformách. „U elektromobilů jsou pro zákazníky podstatné jiné parametry, než u klasických spalovacích motorů, proto například na webových stránkách tvoříme samostatnou sekci, která se těmto vozům věnuje a bude uzpůsobena tak, aby se zákazník o voze dozvěděl vše podstatné, spotřebou energie v různých jízdních režimech počínaje a stavem baterie konkrétního vozu konče,“ popisuje současné novinky provozní ředitel AURES Holdings. Společnost má aktuálně v nabídce okolo 500 hybridních a bateriových vozů, což činí přibližně pět procent z celkové nabídky. Ve firemní flotile AURES Holdings tvoří elektromobily a hybridy již dnes okolo osmi procent. Zájem je patrný i u společnosti Mototechna Drive, která se specializuje na krátkodobé pronájmy. „Reagovali jsme na něj rozšířením portfolia elektrických vozidel, které dnes činí okolo 20 % z naší nabídky. Stabilně cítíme zájem hlavně o značku Tesla,“ doplňuje šéf Mototechny Drive Jan Hrubý.

Skupina AURES Holdings je letos na trhu již 31 let. Provozuje síť více než 60 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku a Německu. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,8 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně 90 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím společnosti Driverama. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a o rok později v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy. V roce 2022 byla časopisem Forbes vybrána do žebříčku TOP CEO a pravidelně se objevuje v jeho žebříčku nejvlivnějších žen. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

Newsletter