Německá automobilka Opel zvýšila v loňském roce prodej na evropském trhu o zhruba čtyři procenta na 1,16 milionu vozů. To představuje nejlepší výsledek od roku 2011. Firma dnes také oznámila, že jejím nejprodávanějším modelem byl v loňském roce Opel Astra.
Automobilka uvedla, že počítá s růstem prodeje v Evropě také v letošním roce. Podíl Opelu na evropském automobilovém trhu vloni zůstal téměř beze změny na 5,7 procenta. Nárůst tržního podílu v řadě evropských zemí podle firmy tlumil výrazný pokles prodeje v Británii po červnovém referendu o vystoupení této země z Evropské unie.
Na domácím, tedy německém trhu se odbyt společnosti Opel v loňském roce zvýšil o šest procent na téměř 244.000 vozů. To představuje také nejvyšší počet od roku 2011.
Opel, který je součástí největší americké automobilky General Motors (GM), se v době světové finanční krize dostal do existenčních problémů. GM uvažovala o jeho prodeji, nakonec se ho ale rozhodla restrukturalizovat vlastními silami. Restrukturalizace zahrnovala propouštění zaměstnanců i zavírání továren.