Věrnostní akce se stále populárnějším systémem odměn za nákup má nyní v Česku opravdu bláznivou podobu. Může za to neuvěřitelně hravá a zároveň komplexní kampaň před mistrovstvím světa v ledním hokeji, kterou uvedl oficiální partner českého hokeje, společnost Kaufland Česká republika. Začátek byl nastaven na 6. dubna, kdy odstartoval koncept s hokejovými postavičkami Kulišáky. V podstatě jde o oživlé čepice – kulichy, které jsou „na hlavu“, přičemž headline kampaně zní: „Kulišáci jsou hokejová pětka úplně na hlavu!“
„Opravdu jsme chtěli se společností Kaufland Česká republika přinést pozitivní vibrace, úsměvy a trochu radosti do domácností po celém Česku. Zábavný plyšový hračkářský gang je super cool zboží pro hokejové fanoušky. Zároveň je to skvělý způsob, jak ukázat TM Czech Hockey Federation a BPA sport marketing a.s. a přitáhnout pozornost mladé generace k hokeji,“ uvedl Daniel Abrahám, CEO International Effectivity Group. „Přišli jsme s nejrozsáhlejší vícevrstvou kampaní, jakou jsme kdy vytvořili, zaměřenou na mládež, sportovce, rodiny a skalní české hokejové fanoušky. Týmu se podařilo rozvinout působivou kampaň, která zahrnuje speciální produktové spoty, stejně jako prvky, o kterých jsem ani nevěděl, že existují,“ dodává vtipně D. Abrahám.
Sběratelská mánie už více než týden hýbe prodejnami Kauflandu. Mechanika je jednoduchá a odzkoušená – sbírají se body za nákup, díky kterým zákazník získá jednoho z pěti Kulišáků výhodněji. Autoři kampaně však tento systém dotáhli ještě dále. I cílenými TV spoty se speciálním, na míru zkomponovaným Kulišongem oslovují děti a teenagery, a to nejen jako fanoušky, ale také jako budoucí sportovce. Kulišong si fanoušci mohou pouštět také na běžně dostupných streamovacích platformách a na sociálních sítích (Spotify, Apple, Amazon, Tidal, TikTok, YouTube, Deezer, Musicmatch, Pandora, Shazam atd.).
Kaufland Česká republika je partnerem celého spektra českého hokeje, a to nejen toho profesionálního. Kulišáci přitáhnou pozornost mladé generace ke sportu. Právě proto mají jednotlivé postavičky pečlivě zvolená jména tak, aby symbolizovaly jednoduchou hokejovou terminologii. Obránci Body a Manty, gólman Puky, centr Buly a útočnice Fofra. Kulišáci mají svou webstránku kulisacinahlavu.cz, kde si fanoušci mohou zmixovat svou vlastní verzi Kulišongu – Kulišáci jsou přece úplně na hlavu!
Kulišáci mají svou živou podobu, pět dětských protagonistů vystupuje v bláznivých spotech, které ukazují běžné prostředí školáků – před tabulí, v dětském pokojíčku, u lékaře, zubaře, ve školní třídě, bazénu atd. Kampaň myslí i na dívčí podobu „kulišačky“, kterou je Fofra, protože podpora Kauflandu míří i na ženský hokej. Do spotu se vešly i roztleskávačky s Kulišáky na hlavě. Roztodivné kulišárny jsou k vidění v televizi, na webu, sociálních sítích i u řady influencerů.
Kulichy na hlavu si během bláznivého povzbuzování jistě nasadí i dospělí fanoušci hokeje. Kulišáci se dají získat ve fanshopu Českého hokeje, na webu, na stadionech, ale především v prodejnách Kaufland.
Důležité zdroje a odkazy:
1) Czech Hockey Federation: https://www.linkedin.com/company/czech-hockey-federation/
2) BPA Sport marketing a.s.: https://www.linkedin.com/company/bpa-sport-marketing-a-s-/
3) Webové stránky kampaně: https://www.kulisacinahlavu.cz/
4) Reklamní spot: https://www.youtube.com/watch?v=tABeRyGNUbQ
Vícevrstvou kampaň k MS v hokeji připravila dvorní agentura českého Kauflandu – EFFE Praha.
Vizitka projektu
Název: KULIŠÁCI
Headline: Úplně na hlavu
Klient: Kaufland Česká republika
Trvání akce: 6. dubna – 31. května 2022 nebo do vyprodání zásob
Myšlenka: Základní myšlenkou je, aby se děti opět bavily. Dva roky byly zavřené doma a nyní opět nastal čas na dětskou radost a jistou dávku bláznivosti. Naše čepice jsou vstupenkou k veselému, bláznivému světu. Samozřejmě jsou určeny nejen pro malé děti, ale také pro všechny velké.
Cena: 499 Kč. Za každých 100 Kč nákupu získá zákazník bod a za 5 bodů si může čepici Kulišáka pořídit za zvýhodněnou cenu 149 Kč.
Cílová skupina: děti ve věku 6–10 let, sekundární: hokejoví fanoušci.
Produkční agentura: Boogie Films s.r.o.
Režisér: Adam Vopička
Název hudby: Kulišong
Jméno autora: Matúš Široký
Jméno fotografa: Alžběta Jungerová