- Brněnská skupina Authentica loni navýšila svůj obrat na 550 milionů korun.
- Během loňského roku pracovala na stovkách velkých projektů pro klienty C&A, Philips, Hugo Boss, Ralph Lauren a další.
- V růstu skupině pomáhá fulfillmentové centrum i unikátní tiskařské technologie.
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem 550 milionů korun. Loňský rok se přitom nesl ve znamení příprav na ještě větší škálování. Authentica například plně začlenila svou dceřinou firmu na výrobu kartonu a vytvořila také novou divizi, která se věnuje dekorování obalů. I přes investice do rozvoje kapacit byla skupina zisková. Letošním cílem je využít rozšířené kapacity a zpřehlednit portfolio nabízených služeb. Authentica pokukuje také po vlastní spotřebitelské značce.
„Loňský rok pro nás byl finančně rekordní – překročili jsme půl miliardu v obratu a pokračujeme v solidní ziskovosti. Nicméně pro mě je důležitější dlouhodobá udržitelnost byznysu, který v Brně společně s mými společníky budujeme. Proto jsme loni zásadně rozvíjeli služby a kapacity, které nám přinesou úspěch v následujících letech. Nedávnou akvizicí se nám také podařilo upravit strukturu firmy tak, abychom klientům dokázali nabídnout všechny potřebné služby pod jednou střechou,“ vysvětluje filosofii společnosti Miroslav Hanák, zakladatel a CEO skupiny Authentica.
Expanze do tisku a logistiky se začíná vyplácet
Významně roste právě nová divize GlassDecor, která disponuje unikátní technologií tisku. Její tiskárna zvládá přímý potisk lahví až devíti barvami najednou, jedná se o jedinou tiskárnu svého druhu v Česku a jednu ze tří v celé Evropě. Za první rok s ní Authentica potiskla přes milion lahví a objem se chystá postupně navýšit až na tři miliony lahví ročně. „Technologie přímého UV sítotisku je budoucností dekorací na sklo, plast, hliník a další materiály. Dodává lahvím luxusnější vzhled a zcela eliminuje papírové etikety. Jedná se o organické, netoxické a bezolovnaté barvy, jde tak o udržitelnou formu dekorace obalů, která je šetrná k životnímu prostředí i uživateli,“ vysvětluje Pavel Zemčík, ředitel této divize. Firma navíc letos investuje do pořízení i dalších tiskařských technologií.
Další divize Authentica Fulfillment, se kterou skupina během pandemie poprvé vkročila do e-commerce, pod vedením Petra Litavce během tří let vyrostla na obrat 150 milionů korun a zařadila se mezi nejžádanější fulfillmentová centra v Česku. „Růst fulfillmentu v uplynulém roce byl značný a letos musíme znovu navýšit kapacity. Postupně se rozšiřuje skladová plocha a zároveň zásadně investujeme do automatizace,“ vysvětluje Hanák. Koncem roku by měli být schopni vyexpedovat až 2,5 milionu zásilek ročně.
Výjimečné zážitky na každém kroku
Authentica se v posledních pár letech významně rozkročila hned do několika oborů. Letos proto přistupuje k úpravám ve firemní struktuře i struktuře svých služeb. „Výsledkem bude vznik několika divizí, každá se specifickým portfoliem služeb a jednou vizí – vytvářet výjimečné nákupní zážitky všude, kde se značka potká se zákazníkem. Český trh je pro nás klíčový, nicméně s naším vybavením prodejen a prodejních míst rychle nabíráme na obrátkách také v zahraničí. Naši práci můžete vidět v populárních nákupních centrech po Evropě i v takových destinacích, jako je Singapur nebo Spojené státy, kam se již brzy chystáme s dalším novým projektem,“ ilustruje Hanák hlavní služby skupiny. Například pro značku C&A Authentica kompletně obstarává všech 1 360 jejich obchodů a 2 471 výloh.
Široký záběr jednotlivých služeb Authentica využívá jako svou konkurenční výhodu: „Komplexita našich služeb nám hraje do karet. Klient zpravidla začne využívat některou z našich služeb a postupem času zjistí, že mu dokážeme pomoci i v dalších oblastech. Finančně i organizačně mu pak dává smysl mít vše pod jednou střechou,“ popisuje Hanák.
Know-how ale nechce využít pouze pro klientské produkty, již nějakou dobu hledá příležitost pro svou vlastní spotřebitelskou značku. „Z provozního hlediska máme výhodnou startovní pozici. Máme vlastní tým, máme výrobní i skladovací kapacity, vhled do fungování e-commerce, retailu a dlouhodobých i sezonních trendů. Dává nám proto smysl přemýšlet o tom, jak to využít pro náš vlastní produkt. Nechceme do ničeho skákat, pokud si tím nejsme 100% jisti, trpělivě čekáme na vhodnou příležitost. Rozhodně se ale nedá říct, že se do té doby budeme nudit,“ uzavírá zakladatel brněnské firmy.
Společnost Authentica v roce 2003 založil CEO Miroslav Hanák. Firma se od výroby reklamních předmětů rozrostla na skupinu s obratem přes půl miliardy korun a 260 lidmi. Skupina si zakládá na komplexitě svých služeb, které rozděluje do několika divizí. Pro retail nabízí zákazníkům design obchodů nebo shop-in-shopů, dekoraci výloh, výrobu POS materiálu, merchandisingu nebo obalového materiálu. Divize GlassDecor nabízí unikátní technologii přímého sítotisku, se kterou tiskne na lahve a podobné obaly z různých materiálů. Fulfillment pak zajišťuje komplexní outsourcing logistiky nejen e-shopům, který zahrnuje vše od uskladnění po expedici. Díky široké specializaci a in-house týmu skupiny AUTHENTICA mohou zákazníci uspokojit své potřeby u jednoho dodavatele pod jednou střechou. Proto se na AUTHENTICA spoléhají globální značky, například Philips, Hugo Boss, Waterdrop, Ralph Lauren, C&A nebo Tchibo.