Capgemini: FinTech firmy hodnotí klienti lépe než tradiční banky

Takzvané FinTech společnosti, tedy firmy propojující moderní technologie se světem financí, získávají od zákazníků lepší hodnocení než tradiční banky, ty se proto snaží s nimi spolupracovat. Vyplývá to ze Zprávy o retailovém bankovnictví, kterou dnes zveřejnila společnost Capgemini.

Do kategorie FinTech patří zpravidla nové začínající firmy, které poskytují pomocí nejmodernějších technologií finanční služby a jejich výhodou je jednoduchost, flexibilita a intuitivní ovládání. Nejsou omezené regulatorními opatřeními bankovního trhu, takže dělají změny mnohem rychleji. Jejich rozvoj je spojen s boomem internetových obchodů a s rozvojem platebního styku.

Banky by na technologické změny v oboru měly podle Capgemini reagovat. „Banky budou muset změnit svůj obchodní model a začít poskytovat služby nejen svým klientům. Bankéři si musí uvědomit, že technologie mění svět,“ řekl generální ředitel Capgemini Czech Republic Zdeněk Přibyl.

Ze zprávy dál vyplývá, že drtivá většina bank (91 procent) a většina FinTech společností (75 procent) v budoucnu očekává spolupráci. Banky poskytnou zkušenosti a odborné znalosti a FinTech nabídnou pružnost, rychlost uvedení produktů na trh a neotřelý přístup k zákazníkům.

FinTech společnosti podle zprávy vědí, co zákazníci chtějí, což představuje hrozbu pro vztah bank se zákazníky. Velké technologické společnosti, jako Amazon, Apple a Facebook, mají na zákazníky vliv a ti pak od bank očekávají více. Proto se zákazníci přiklání k FinTech společnostem, s nimiž má 40 procent lidí pozitivní zkušenosti, ve srovnání s 37 procenty zákazníků, kteří zmiňují pozitivní zkušenosti u bank.

Zatím používá ve světě tradiční banky 70 procent lidí, 26,5 procenta banky i FinTech společnosti a tři procenta jen je. Podíl lidí využívajících jen FinTech firmy je ale mnohem vyšší v Asii či mezi mladými lidmi, podotkl Přibyl.

Newsletter