Americké výnosy klesají, nejrychleji u delších splatností. Dolar ve ztrátě testuje hranici 1,0900 za euro. Měny regionu navyšují zisky. Koruna posílila pod 25,30 za euro a pod 23,20 za dolar.

Češi kuře milují, více než polovina jí kuřecí třikrát týdně

Kuře patří do českého jídelníčku stejně jako svíčková nebo guláš. Nejméně třikrát týdně si ho dá každý druhý Čech. Nejraději ho mají mladší ročníky (70 %) a nejvíce kuřecí konzumují Pražané, kde ho jí 60 % lidí. Nejoblíbenější jsou prsíčka, preferuje je polovina Čechů. A jen 2 procenta lidí dotazovaných v průzkumu pro řetězec restaurací KFC, který provedla agentura IPSOS, nejí kuře vůbec.

Stoupající oblibu kuřecího ilustrují jak data Českého statistického úřadu (každý rok 1,5% nárůst spotřeby bílého masa), tak množství návštěvníků restaurací KFC, známé unikátním smaženým kuřetem. „Každý rok v našich restauracích KFC obsloužíme přes 22 milionů zákazníků,“ řekl Libor Hubík, prezident KFC pro Česko a Slovensko.

Polovina Čechů si kuřecí maso dá třikrát týdně. Mezi největší fanoušky kuřecího masa patří mladí do 25 let. Alespoň jednou za měsíc si ho dá 86 procent, minimálně třikrát týdně 68 procent mladých. Mezi teenagery je naopak také nejvíce těch, kteří kuřecí vůbec nejedí – 5 procent. To v kategorii mezi 26-32 lety si ho aspoň jednou týdně dá už 95 procent lidí. Nejméně oblíbené je kuřecí maso mezi padesátníky – tam si ho častěji v týdnu dá jen 37 procent.

Největší radost uděláte hostům prsíčky, především lidem ve věku 15-32 let. Naopak lidé nad padesát let mají nejraději stehno, je jich více než polovina, třicátníci neradi křídla a skoro třetina lidí (28 %) si vůbec nevybírá.

Češi drůbež milují

Podle údajů Českého statistického úřadu se ročně zkonzumuje v průměru 25 kg drůbežího masa na osobu a jeho obliba každým rokem stoupá. To ostatně potvrzují i data o spotřebě kuřecího masa v restauracích KFC. „Prodej kuřat se v našich restauracích meziročně zvyšuje o 15 %, spotřebujeme každoročně okolo 4900 tun čerstvého kuřecího z českých chovů. Nejvíce ho potom použijeme do Twisteru a kyblíků, které jsou nejoblíbenějšími výrobky našich zákazníků už 25 let,“ uzavřel Libor Hubík, prezident KFC pro Česko a Slovensko.

 

Newsletter