Digitální průvodce Smartguide navázal na nedávné úspěchy v podobě dvou prvních míst na soutěžích turistických inovací ve Španělsku a Švýcarsku a zaznamenal další obrovský úspěch, tentokrát ve Spojených arabských emirátech. V době pandemie společnost vzrostla sedminásobně a svými ambicemi cílí na celosvětovou jedničku jako globální cestovatelská platforma.
Cestovní ruch je jednou z oblastí, které pandemie Covidu 19 zasáhla nejvíce. Mnoho firem z tohoto segmentu uplynulé dva roky přivedly do nemalých obtíží. Typickým příkladem jsou cestovní kanceláře. Před začátkem koronavirové pandemie jich v Česku působilo přes 850, koncem roku jich zůstalo na seznamu, který spravuje ministerstvo pro místní rozvoj, asi 610.
A právě o to cennější jsou výsledky, kterých digitální průvodce za několik posledních měsíců dosáhl. Aplikace Smartguide slouží cestovatelům a turistům ve zhruba 570 destinacích po celém světě, včetně těch nejoblíbenějších, jako osobní asistent na chytrých telefonech se širokou škálou průvodcovských služeb. Stále oblíbenější aplikace, která v ČR působí od roku 2018, nasbírala k dnešnímu dni přes 500 000 uživatelů a stává se stále oblíbenější i u starších ročníků, které do začátku pandemie nebyly zvyklé chytré telefony používat v tak hojné míře jako nyní.
Nejaktuálnější ocenění společnost Smartguide získala v květnu na Středním východě, a to konkrétně v Dubaji v soutěži Arabian Travel Market’s Draper-Aladdin Startup Competition 2022, kde v konkurenci několika stovek firem nejprve postoupila do užšího výběru 15 finalistů a následně obsadila celkové 2. místo. “Je to pro nás obrovský úspěch. Věříme, že budoucnost cestování nemusí znamenat nutnost instalovat si do mobilů lokální průvodcovskou aplikaci pro každé navštívené místo. Všude na světě najdete ubytování na booking.com nebo airbnb, taxi zavoláte přes Uber nebo Bolt, recenze na TripAdvisoru a Google a všude vás provede také jedna aplikace. SmartGuide” říká Jan Doležal, CEO Smartguide a pokračuje: ”Dovoluji si říct, že aktuálně SmartGuide má k tomu celosvětově nakročeno nejlépe”.
Slova lídra společnosti potvrzují i statistiky. Firma již v březnu letošního roku měla na kontě tolik turistů jako v hlavní letní sezóně roku 2021 a aktuálně láme rekordy. Nejvíce obsahu je v aplikaci využíváno v angličtině, nicméně nezahálejí ani čeští cestovatelé, kterých je v současnosti již 100 tisíc. Smartguide nedávno posílil spolupráci s oblíbenými destinacemi, ale i cestovními kancelářemi, mezi které patří například Sardine.cz a Chorvatsko.cz, aby nabídl více obsahu v češtině i mimo ČR.
SmartGuide je úspěšný český startup, který vyvíjí platformu pro publikování digitálních audioprůvodců. Nabízí aplikaci SmartGuide, která promění každý telefon v osobního průvodce. SmartGuide aktuálně používá přes 500 000 cestovatelů v téměř 600 světových destinacích.
Mezi klienty SmartGuide patrí Switzerland Tourism, Prague City Tourism, Karlovy Vary, Singapore National Heritage Board, Harvard Business School, Dubai Tourism, Pilsner Urquell, RegioJet, Deutsche Bundesbahn a mnoho dalších.